دستگاه قضایی جهانگیری را به خاطر نشر اکاذیب مورد پیگرد قانونی قرار دهد

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: نقل قول خلاف واقع معاون اول رئیس‌جمهور، طبق قانون مصداق نشر اکاذیب است و دستگاه قضایی باید وی را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارنظر خلاف واقع معاون اول رئیس‌جمهور در داخل و در مجامع بین‌المللی پخش شده و مطابق قانون، مصداق نشر اکاذیب است.

وی افزود: دستگاه قضایی باید معاون اول رئیس‌جمهور را به خاطر نشر اکاذیب مورد پیگرد قانونی قرار دهد و به پرونده وی رسیدگی کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام، بازوی مشاوره‌ای رهبر معظم انقلاب است و آقای جهانگیری که یک شخصیت ملی است نباید در مقابل مصوبه این مجمع در رابطه با لوایح اف‌ای‌تی‌اف بایستد.

نوروزی خاطرنشان کرد: اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور از نظر قانونی دارای اشکال است و باید پیگیری‌های لازم درباره اظهارنظر و نقل قول خلاف واقع وی انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس مقامات دولت را دعوت کرد تا از بیان اخبار خلاف واقع خودداری کنند و در همین زمینه گفت: نباید برای تصویب FATF طوری حرف بزنیم که هم خلاف واقع باشد و هم برای کشور مسئله و مشکل ایجاد کند.

فارس

کد خبر: 1031407

وب گردی

وب گردی