41 برنامه درسی در دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای بازنگری شد / اعزام 20 استاد به دوره‌های بین‌المللی

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای گفت: 41 برنامه درسی بازنگری شد و دانشجویان مهرماه امسال با سرفصل‌های جدید وارد کلاس شدند.

ابراهیم صالحی عمران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ارائه روش‌های نوین آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی مأموریت‌گراست؛ مأموریت اصلی این دانشگاه، ارائه و ارتقای آموزش‌های کمی و کیفی فنی‌و‌حرفه‌ای و مهارتی به داوطلبان و خروجی‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

وی ادامه داد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سعی داریم آموزش‌ها و مهارت‌هایی را به دانشجویان ارائه دهیم که توان اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان را برای ورود به بازار کار بالا ببرد. وظیفه عمده ما، ارتقای وضعیت اشتغال دانشجویان و ورود بهتر به بازار کار است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: عناصر بسیار مهمی وجود دارد که می‌تواند منشأ ارتقای کیفیت و نوآوری باشد. یکی از بحث‌ها، تغییر سرفصل‌ها و بازنگری دروس بود که 41 برنامه درسی بازنگری شد و دانشجویان مهرماه امسال با سرفصل‌های جدید وارد کلاس شدند.

صالحی عمران تأکید کرد: همراه با بازنگری، توانمندسازی اعضای هیئت علمی و مربیان نیز در عرصه نوآوری آموزشی بسیار مهم است. دوره‌های کوتاه‌مدت متعددی در تابستان سال جاری برای اعضای هیئت علمی و کادر آموزشی در زمینه‌های دروس تخصصی و عمومی، ارتقای مهارت‌های تدریس و ارزشیابی برگزار کردیم.

وی افزود: آنچه می‌تواند در ارتباط با دروس و سرفصل‌های جدید به مربیان ما کمک کند را مدنظر قرار دادیم. پیش‌بینی کردیم بسیاری از استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دوره‌های بین‌المللی شرکت کرده و برنامه‌ریزی کردیم تعدادی از استادان ما برای ارتقای مهارت در مهرماه به آلمان سفر کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به برنامه‌ریزی مفصل برای ارتقای کیفی استادان این دانشگاه گفت: حدود 20 نفر از استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به دوره‌های بین‌المللی آموزش اعزام کردیم. ارتقای کارگاه‌ها و تجهیزات را نیز بسیار مهم می‌دانیم. معتقدیم فراهم‌سازی محیط عملی کار برای دانشجویان اهمیت زیادی دارد؛ چون دانشجو باید با فن و مهارت آشنا شود.

صالحی عمران تأکید کرد: باید محیط کار عملی را درون و بیرون دانشگاه مهیا کرد. به تجهیز، ارتقا و بهسازی کارگاه‌ها علاقه زیادی نشان داده‌ایم و سعی کرده‌ایم هم از درآمد اختصاصی و هم از بودجه عمومی دولت، وضعیت کارگاه‌ها را بهبود ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: با انتشار فراخوانی خطاب به شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ صنعتی کشور و بخش خصوصی، اعلام آمادگی کردیم در سال «رونق تولید»، کارگاه‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم که تجهیز کنند؛ تا هم محلی برای آموزش بدنه نیروی فنی در صنعت باشد و هم دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با محصولات ایرانی آشنا شوند و بتوانیم به تولید ملی کمک کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان گفت: یکی از فعالیت‌های مهمی که ممکن است در نوآوری آموزشی وجود داشته باشد، بحث روش‌های آموزشی و تغییر شیوه‌های ارزشیابی است که از برنامه‌های جدی ما محسوب می‌شود. سعی داریم ارزشیابی عملی دروس فنی و حرفه‌ای را نیز انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031412

وب گردی

وب گردی