آغاز پوشش اجباری بیمه سلامت از ۱۳ آبان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: طرح پوشش اجباری بیمه سلامت در ۱۳ آبان ، همزمان با بزرگداشت روز ملی بیمه سلامت در کشور آغاز می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طاهر موهبتی درباره بیمه اجباری سلامت گفت: پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی، اتفاق کم نظیر در تاریخ سلامت کشور است. آن هم در روزهایی که محدودیت منابع وجود دارد و استکبار جهانی و دشمنان ایران، مشکلات زیادی را در زمینه سلامت و دارو و غذا به مردم کشورمان تحمیل کردند. این اقدام ارزشمند دولت ستودنی است و همه باید کمک کنیم تا مردم از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند و در مدت ۶ ماه مراجعه کرده و پوشش بیمه سلامت برای افراد فاقد پوشش بیمه‌ای فراهم شود.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی، حساسیت حوزه سلامت بیشتر است گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز بودجه مورد نیاز را تامین می‌کند و با وجود این‌که در وسط سال قرار داریم و برای این موضوع ممکن است پولی تزریق نشود، حتما حمایت‌ها انجام می‌شود. اگر قرار بود این کار به تامین اعتبار موکول شود، کار مردم به تاخیر می‌افتاد. این کار را آغاز می‌کنیم و امیدواریم در بودجه سال آینده سازمان بیمه سلامت، تامین اعتبار انجام شود.

موهبتی گفت: زیرساخت‌های سازمان بیمه سلامت برای انجام استعلام از وزارت رفاه فراهم است و ارزیابی وسع باید توسط وزارت رفاه انجام شده و به سازمان بیمه سلامت اعلام شود.

موهبتی گفت: افرادی که تاکنون برای پوشش بیمه‌ای مراجعه نکرده‌اند یا برای تمدید مراجعه می‌کنند، بر خلاف دوره‌های قبل، برای بیمه شدگان دوره انتظار در نظر گرفته شده است. این دوره انتظار تضمینی است تا مردم برای بیمه خود مراجعه کنند. این‌که هیچ وقت پوشش بیمه‌ای بیش از ۹۱ درصد را تجربه نکردیم، این بود که افراد می‌توانند روی تخت بیمارستان یا هنگام بیماری، خود را بیمه کنند. در نتیجه برای این‌که تضمینی برای بیمه شدن افراد وجود داشته باشد، دوره انتظار ۱۰ روزه گذاشته شده است.

وی ادامه داد: اگر کسی بیمه نداشته باشد و به بیمارستان مراجعه کند و برای دفترچه بیمه اقدام کند، به او دفترچه بیمه می‌دهند، اما آن دوره بیماری که به دلیل آن به بیمارستان مراجعه کرده، از حمایت بیمه‌ای برخوردار نمی‌شود. افرادی که برای تمدید بیمه سلامت خود مراجعه می‌کنند نیز نباید تمدید را به زمان بیماری موکول کنند. اگر افراد به محض اتمام مهلت بیمه‌ای خود، نسبت به تمدید اقدام کنند، مشمول دوره انتظار ۱۰ روزه نخواهند بود.

افرادی که بیمه ندارند، متوجه حمایت‌های بیمه می‌شوند

رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت گفت: افرادی که بیمه ندارند، متوجه حمایت‌های بیمه می‌شوند. گاهی مواردی با عنوان ارزش دفترچه بیمه مطرح می‌شود که این موضوع را رد می‌کنیم. ۲ هزار و ۴۵۰ قلم دارو، ۴ هزار و ۸۰۰ خدمت، ۴۸ هزار لوازم و تجهیزات پزشکی در بسته حمایتی بیمه قرار دارد. وضعیت ایران نسبت به بسیاری از کشورها در زمینه بیمه‌های درمانی بهتر است. کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی که بعد از جنگ جهانی دوم برای بازسازی اروپا شکل گرفت و ۳۵ کشور هستند، در بیماری‌های الکتیو، لیست انتظار ۱۰۰ و ۱۵۰ روزه دارند.

وی افزود: بر اساس قانون افرادی که بیمه رایگان دارند، نباید به بخش خصوصی مراجعه کنند. در این شرایط گاهی افراد به بخش خصوصی مراجعه کرده و بعد می‌گویند حمایت بیمه‌ای وجود ندارد.

موهبتی گفت: در تمام دنیا بر اساس دسترسی‌ها و منابع، راهنماهای بالینی برای درمان تدوین می‌شود. این راهنماهای بالینی توسط وزارت بهداشت تدوین می‌شود. ما باید از سلامت مردم حفاظت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031419

وب گردی

وب گردی