تولید نانوکربنات کلسیم در مقیاس صنعتی برای اولین بار در خاورمیانه

یک شرکت دانش بنیان ایرانی با دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی برای اولین بار موفق به تولید نانوکربنات کلسیم در مقیاس صنعتی در خاورمیانه شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پیمان رازقی خسرویه، مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: نانو کربنات کلسیم یکی از پرکاربردترین نانومواد در دنیاست که در زمینه‌های مختلفی از جمله شفاف کردن پلیمرهای نیمه شفاف، تقویت کننده و افزایش دهنده خواص فیزیکی و مکانیکی انواع لاستیک‌ها و پلاستیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن اینکه در صنایع پزشکی نیز به عنوان ماده اولیه پروتز مصنوعی، داروهای ضد سرطان، چسب دندان و چسب استخوان کاربرد دارد.

وی تصریح کرد:نانو کربنات کلسیم برای اولین بار است که در مقیاس صنعتی در خاورمیانه و به دست متخصصان این شرکت تولید شده است.

رازقی ادامه داد: در حال حاضر بر روی مصارف داخلی تمرکز کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا شرکت‌های داخلی را با خواص فوق‌العاده این محصول آشنا کنیم. در گام بعدی و بعد از گرفتن استانداردهای بین‌المللی در سال جاری یا سال آینده، صادرات به اتحادیه اروپا را در چشم‌انداز خود داریم.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه پودر نانو کربنات کلسیم از کشورهایی نظیر چین، اتریش و اسپانیا وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: معمولا قیمت تمام شده آن به دلیل واردات با ارزهای رایج، گران است لذا تولید این محصول در کشور علاوه بر اینکه قیمت را پایین می‌آورد مانع خروج ارز از کشور نیز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را به منظور راه‌اندازی خط تولید نیمه صنعتی و تولید محصول دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: با تسهیلاتی که از صندوق نوآوری و شکوفایی گرفتیم حدود نیمی از هزینه‌های مورد نیاز برای تاسیس کارگاه را تامین کردیم و توانستیم از این تسهیلات برای طراحی و ساخت تجهیزات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تمام مباحث مربوط به طراحی، شبیه‌سازی و ساخت تجهیزات در داخل کشور و توسط خودمان انجام شد و به همین خاطر با هزینه پایین توانستیم کار را پیش ببریم.

رازقی در پایان با تاکید بر اینکه اکثر مباحث دانش بنیان های‌تک هستند و به همین دلیل هزینه‌ها در این بخش بسیار بالاست، گفت: باید قدری سقف تسهیلات به دانش بنیان‌ها بیشتر شود تا این شرکت‌ها بتواند هزینه‌های لازم برای تولید محصولات دانش بنیان را پوشش دهند.

کد خبر: 1031431

وب گردی

وب گردی