تشخیص مشکلات فرآیندهای صنعتی آموزش داده می‌شود

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک دوره آموزشی عارضه‌یابی، برای زیرمجموعه‌های شرکت توسط هلدینگ صدر تامین از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی ریاست جمهوری قصد دارد با حمایت از اجرای فرایندهای مدون و شناخته شده عارضه‌یابی صنعتی در شرکت‌های بزرگ، امکان ارتقاء سطح کیفی و کمی و نیز بهره‌وری در این مجموعه‌ها را تشویق کند.

هدف از برگزاری این دوره، آموزش شیوه کشف، اولویت‌بندی و ریشه‌یابی مشکلات صنعتی و یا سازمانی به کارشناسان و متخصصین در مجموعه‌های تولیدی است.شناسایی معضلات و شفاف کردن چهارچوب و علل آن‌ها گامی مهم در حرکت به سوی حل مسائل و در نتیجه افزایش بهره‌وری اقتصادی است.

در مرحله عارضه‌یابی تمرکز اصلی نه بر یافتن راه‌حل بلکه بر مشخص کردن دقیق مختصات مساله است. با مشخص شدن مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ، امکان استفاده از توان شرکت‌های چابک دانش‌بنیان در حل آن‌ها وجود دارد.استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور در حوزه‌های مواد و فوتونیک برای حل مشکلات فنی بنگاه‌های بزرگ، از اهداف نهایی این برنامه است.

برای استفاده از راه‌حل‌های علمی، مهم‌ترین بخش کار، تعریف دقیق و صحیح مساله است. استفاده از توان کارشناسی شرکت‌ها در تعریف مساله یکی از موثرترین روش‌های عارضه‌یابی است. نیروی انسانی ماهر در هر مجموعه به دلیل برخورد مداوم با مشکلات و شناخت کامل آن‌ها می‌توان در یافتن مشکلات بسیار موثر باشند.

بر این اساس با مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین و با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری «رویداد آموزشی فرایند عارضه‌یابی شرکت‌های صنعتی با رویکرد فناورانه» در محل شرکت مس شهید باهنر کرمان، برگزار شد.

این رویداد با حضور نمایندگانی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ، با هدف آموزش فرایند و شیوه صحیح تشخیص مشکلات و عوارض قابل رفع و یا تخفیف با اتکا به فناوری‌های نو برنامه‌ریزی و اجرا شد که در آن، مواردی همچون نحوه شناسایی عوارض بر اساس اطلاعات مالی و تولیدی با تمرکز بر صنایع مرتبط با حوزه مواد و ساخت، پوشش داده شد.

ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نظر دارد با پیگیری آموزش‌های میدانی شرکت‌های بزرگ و قدیمی را ترغیب کند تا بیش از گذشته از فناوری‌های مدرنی مانند فوتونیک، لیزر و مواد پیشرفته بهره ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031434

وب گردی

وب گردی