جزئیات شرکت در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اعلام شد/ دانشجویان بر اساس نمره در 3 سطح پذیرفته می‎‌شوند

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات شرکت در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی را تشریح کرد.

بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آزمون تعیین سطح توانمندی زبان انگلیسی سال ۹۸ گفت: مطابق بخشنامه شماره 14321 در تاریخ هجدهم خرداد سال 98 با موضوع دستورالعمل ارزیابی جامع برای دانشجویان دوره دکترای تخصصی، تمام دانشجویان ورودی 98 مقطع دکتری لازم است در نیم‌سال اول شروع به تحصیل خود، نسبت به ارائه گواهی زبان مورد تأیید دانشگاه اقدام کنند.

او ادامه داد: در غیر این صورت باید در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت و متناسب با سطح قبولی در دوره‌های زبان دانشگاه ثبت‌نام و شرکت کنند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: علاوه بر این دانشجویان ورودی ۹۷ و ماقبل آن که تاکنون نمره زبان ارائه نکردند، در صورت قبولی در آزمون جامع لازم است هم‌زمان با اخذ و ثبت رساله در دوره های زبان دانشگاه ثبت‌نام و شرکت کنند.

او گفت: در این آزمون میزان توانایی داوطلبان به لحاظ آشنایی با واژگان و ساختارهای زبان انگلیسی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

طهماسب کاظمی درباره زمان ثبت نام در این آزمون گفت: ثبت نام این آزمون از اول آبان آغاز و تا ۱۱ آبان ادامه خواهد داشت. دانشجویان جهت ثبت نام آزمون می‌توانند به سامانه http:/English.iau.ac.ir/ept مراجعه کنند. این آزمون روز جمعه ۲۴ آبان ماه برگزار خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که سوالات در آزمون تعیین سطح زبان بر چه مبنایی انتخاب می‌شود، اظهار کرد: سوالات این آزمون به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بر مبنای پاسخ داوطلبان، امکان سطح‌بندی آنها را بر اساس دوره‌‌ای پیش‌بینی شده در این مورد فراهم کند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که نمره قبولی در این آزمون چند است، گفت: دوره‌های زبان دانشگاه در سه سطح برگزار می‌شود و دانشجویان شرکت کننده در آزمون تعیین سطح بر اساس نمره کسب شده در این آزمون در قالب این سه سطح طبقه‌بندی می‌شوند. به این صورت که دانشجویان با نمره کمتر از ۴۰ در سطح یک، دانشجویان با نمره ۴۰ تا ۴۹ در سطح ۲ و دانشجویان با نمره ۵۰ به بالا در سطح ۳ پذیرش خواهند شد.

او در پایان تاکید کرد: دانشجویان لازم است در دوره‌های مذکور که به صورت حضوری و غیر حضوری توسط واحد الکترونیکی برگزار می‌شود، شرکت کرده و در آزمون پایانی هر سطح نمره لازم را به منظور شرکت در سطوح بالاتر کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031436

وب گردی

وب گردی