تسریع در تعیین تکلیف پرونده های مسن در دادستانی تهران

دادستان تهران از تسریع و تعیین تکلیف پرونده های مسن در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جلسه شورای معاونین دادستان تهران، با حضور دادستان عمومی و انقلاب، معاونان و سرپرستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

در ابتدا، برزوئی معاون اجرایی دادستان تهران به تشریح عملکرد کلیه نواحی دادسراهای عمومی و انقلاب تهران پرداخت و گزارش مبسوطی از آمار عملکردی دادسرای تهران طی6 ماه اول سال 98 ارائه و آمار این دوره را با آمار دوره مشابه در سال ۹۷ مورد مقایسه و تحلیل قرار داد.
معاون اجرایی دادستان عمومی و انقلاب تهران عملکرد دادسرای تهران در سه ماهه دوم سال 98 را با سه ماهه اول سال 98 از ابعاد مختلف از جمله کاهش موجودی، امتیازات عملکردی، درصد ابلاغ الکترونیک و وضعیت پرونده های مسن مورد مقایسه و تحلیل قرار داد و افزود: بررسی و تحلیل صحیح و دقیق آمار عملکردی هریک از دادسراها و هریک از شعب، ما را در توزیع مناسب و عادلانه نیروی قضایی و اداری یاری می دهد و انتظار می رود با نظارت دقیق سرپرستان محترم دادسرا ها شاهد وضعیت مطلوب تر آمار و امتیازات عملکردی دادسرای عمومی و انقلاب تهران باشیم.
در ادامه نجفی معاون اول دادستان تهران طی سخنانی به تشریح وضعیت کشیک دادسرای تهران پرداخت و بر حضور مستمر همکاران قضائی و اداری در اوقات کشیک تأکید کرد و گفت: از کشیک دادسراها بصورت سرزده بازدید به عمل می آید که تاکنون به تعدادی از دادسراها مراجعه شده و توصیه های لازم گوشزد شده است.
وی افزود: دستورالعمل کشیک تهیه و جهت اعلام نظر به معاونین منعکس شده تا نقطه نظرات خود را در این خصوص اعلام نمایند.
نجفی در ادامه به وضعیت پاسخ استعلام هایی که از دادسراها صورت می پذیرد پرداخت و بر ارسال پاسخ در مهلت زمان مناسب و خودداری از تأخیر در ارسال پاسخ استعلام ها تأکید کرد.
معاون اول دادستان تهران به اختلاف نواحی از حیث صلاحیت نسبت به برخی پرونده ها پرداخت و به منظور تسریع در تعیین تکلیف پرونده ها از سرپرستان نواحی خواست که این اختلافات را به حداقل برسانند.
وی گفت: نگهبانان و سربازان در ورودی دادسراها توجیه شوند تا در ایام کشیک مراجعین را راهنمائی نمایند.
در پایان القاصی با اشاره به آمار عملکردی دادسرا در 6 ماه نخست سال جاری تصریح کرد: هرچند آمار ارائه شده بیانگر بهبود وضعیت دادسرا و تلاش دادسرای عمومی و انقلاب تهران در همه زمینه ها می باشد، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب می بایست این تلاش را مضاعف نمود و با بهره گیری از توان مجموعه و اعمال نظارت دقیق و صحیح و استفاده از برنامه ریزی مناسب به ارائه خدمت پرداخت.
دادستان تهران در ادامه افزود: در این راستا لازم است تا آمار پرونده های مسن که از سنوات گذشته در دادسرای تهران باقی مانده است تعیین تکلیف و کاهش یابد و انتظار می رود سرپرستان نواحی در این زمینه اهتمام لازم را به کار برند.
وی همچنین بر ضرورت و اهمیت امتیازات عملکردی اداری و قضائی و کسب نتیجه مطلوب در ابلاغیه های الکترونیک تأکید کرد.
دادستان پایتخت گفت: رسیدگی به امور مردم تعطیل بردار نیست و مدیران و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب تهران می بایست تلاش کنند تا کار به روز شود و همکارانی که در این زمینه تلاش می نمایند و خالصانه خدمت می کنند، باید مورد تشویق قرار گیرند.
وی گفت: انتظار می رود تا سرپرستان دادسرا با همکاران قضایی و اداری تشکیل جلسه داده و نقطه نظرات و برنامه ها را به آنان منتقل نمایند و دائما در جریان امور دادسرای تحت تصدی خود باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031476

وب گردی

وب گردی