ارائه فرش‌های متنوع با قابلیت‌ فناوری نانو

محققان ایرانی با بهره‌گیری از فناوری نانو چندین نوع فرش ارائه دادند که هر کدام از این فرش‌ها مزیت‌های خاص خود را دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان ایرانی با بهره‌گیری از فناوری نانو چندین نوع فرش در نمایشگاه نانوفناوری ارائه دادند که هر کدام از این فرش‌ها قابلیت‌ها و مزیت‌های خاص خود را دارد.

نوعی از فرش‌های ارائه شده توسط محققان ایرانی ویژه مساجد، هتل‌ها و اماکن عمومی و پررفت‌وآمد است به این ترتیب که از ایجاد بوی نامطبوع در فرش جلوگیری می‌کند، ذرات معلق در هوا به مرور جذب فرش شده و بوی نامطبوعی در آن ایجاد می‌کند، این مسأله هنگام خیس شدن فرش و در صورت استفاده از فرش در اماکن عمومی تشدید می‌شود. نانوفرش ضدبوی پامچال رشد میکروارگانیسم‌ها را محدود و در نتیجه از ایجاد بوی بد فرش جلوگیری می‌کند.

همچنین این فرش‌ها ضدآب و ضدلک است به طوری که به سرعت تمیز می‌شود و سبب جلوگیری از نفوذ آب و سایر مایعات به عمق بافت شده و از ایجاد لک بر سطح فرش پیشگیری می‌کند.

همچنین نوعی از این فرش‌ها نیز آنتی‌باکتریال است، هوای محیط داخل ساختمان‌ها ترکیب پیچیده‌ای از ذرات غیرزیستی است که جذب فرش می‌شوند، همچنین میزان قابل توجهی از فلس‌های پوست انسان و حیوانات، ویروس‌ها و باکتری‌ها نیز در فرش نفوذ می‌کند، استفاده از مواد آنتی‌باکتریال حین فرایند تولید فرش پامچال باعث می‌شود فرش در برابر رشد میکروارگانیسم‌ها (قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها) مقاومت بیشتری داشته باشد.

نوعی از این فرش‌ها نیز کندسوز است به طوری که در آتش‌سوزی‌ها، حریق را دفع کرده و از گسترش آتش جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031499

وب گردی

وب گردی