روند خدمات رسانی به زائران علی ابن موسی الرضا(ع) مطلوب است

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا و حوادث گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از توان ۱۰۰۰ نفر از نیروهای بهداشتی شامل، پزشک، مراقب سلامت، بازرسین بهداشت محیط و بهورزان به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به بیش از ۳ میلیون زائر است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وبدا، همزمان با فرا رسیدن روز های ‌پایانی صفر و حضور خیل عظیمی از زائران علی ابن موسی الرضا(ع) در شهر مقدس مشهد، معاون کل وزارت بهداشت با حضور در این شهر طی جلسه ای با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاون بهداشت دانشگاه، مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا و حوادث، دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر استان، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی و رییس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه، روند خدمات رسانی به زائران علی ابن موسی الرضا(ع) بررسی شد.

در این جلسه، محمد اسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا و حوادث با توجه به بازدیدهای میدانی از نحوه خدمت رسانی تیم های بهداشتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از توان ۱۰۰۰ نفر از نیروهای بهداشتی شامل، پزشک، مراقب سلامت، بازرسین بهداشت محیط و بهورزان به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به بیش از ۳ میلیون زائر عزیز است.

وی گفت: فعالیت ۳۸۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط در قالب تیم های مستقر، یکی از شاخص ترین خدمات این دانشگاه در راستای نظارت مستمر بر وضعیت بهداشتی اماکن عمومی، اقامتی، موکب های ارائه خدمت، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نظارت بر وضعیت آب آشامیدنی است.

مطلق در ادامه افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در این دانشگاه ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت در شهر مشهد و ۳۳ مرکز در دیگر شهرستان های تابعه به صورت شبانه روزی خدمات مراقبتی و سلامت را به زائران ارائه کرده و مراقبت سندرمیک را از نظر ۱۵بیماری شایع همچنین، خدمات سلامتی به گروه های هدف شامل مادران باردار، سالمندان و دیگر گروه های در معرض خطر را در دستور کار خود دارند.

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا و حوادث در ادامه با اشاره به قابلیت های سامانه سینا به عنوان بهترین سامانه موجود در کشور خصوصا از نظر سیستم ارجاع خاطرنشان کرد: زائران در صورت نیاز با در دست داشتن فرم ارجاع به صورت رایگان در مراکز درمانی از خدمات درمانی بهره مند خواهند شد.

مطلق در ادامه این جلسه ضمن تشکر از خدمات مطلوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد به زائرین، بر لزوم احداث مراکز ارائه خدمات شبانه روزی ثابت به زائران در این ایام در دو ورودی اصلی مشهد تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031502

وب گردی

وب گردی