آزادی ۹۲ زندانی در6  ماهه اول امسال

 رئیس کل دادگستری قزوین گفت:با گام‌های خیر خواهانه‌ ستاد دیه به کمک مسئولان و خیرین در سال ۹۷ تعداد ۲۶۷ نفر زندانی آزاد شدند، همچنین از ابتدای سال ۹۲ نفر زندانی با پرداخت مبالغی به صورت بلاعوض و وام‌های بلند مدت و بدون بهره آزاد شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در راستای اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان، با حضور رییس کل دادگستری قزوین و مسئولان قضایی استان، آئین تجلیل از شکات زن، که نسبت به زندانیان اعلام رضایت کردند در زندان مرکزی استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در سال ۱۳۶۹ تشکیل شد که پشتوانه حمایت‌های مقام معظم رهبری، مسئولان بلند پایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و خیرین و نیکوکاران عزیز موجبات آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد را در سطح کشور فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: این کار خیرخواهانه زمینه ساز نشر توسعه فرهنگ عفو در جامعه، فرهنگ در مبانی دینی، ملی، صلح و سازش است و آثار مثبت عاطفی را در جامعه به همراه دارد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین گفت: در حال حاضر تعداد ۲۷۰ نفر زندانی مالی و جرائم غیرعمد نیازمند در زندان استان به سر می‌برند، که از این تعداد ۱۵ نفر زن هستند.

وی گفت: گام‌های خیر خواهانه‌ای که در ستاد دیه به کمک مسئولان و خیرین برداشته شده است توانسته در سال ۹۷ تعداد ۲۶۷ نفر زندانی را آزاد کند، در حال حاضر نیز از ابتدای سال جاری تعداد ۹۲ نفر زندانی با پرداخت مبالغی به صورت بلاعوض و وام‌های بلند مدت و بدون بهره آزاد شده اند.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: از مهمترین گروه تاثیرگذار که زمینه آزادی زندانیان را فراهم کرده‌اند، شکات زندانیان هستند به طوری که در سال ۹۷ مبلغ ۴۰۱ میلیارد ریال و در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز ۱۰۵ میلیارد ریال با مشارکت و از طریق شاکیان، زندانیان مورد تخفیف و گذشت قرار گرفته و این شکات بخش عمده‌ای از حق و حقوق قانونی خود را گذشت نموده اند که در این میان شاکیان زن بیشترین سهم را داشته اند.

وی گفت: در حال مطالبات شکات خانم بالغ بر ۲۹۵ میلیارد ریال، بوده که مبلغی نزدیک به ۲۸۲ میلیارد ریال را گذشت نموده اند و ستاد دیه با پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال زمینه آزادی ۴۲ زندانی را فراهم کرده است.

قدرتی افزود: هر چند در وقوع تصادفات و محکومیت‌های مالی، شخص محکوم با بی مبالاتی، بی احتیاطی یا عدم مهارت، مقصر است لیکن دستگیری افتادگان به خصوص مساعدت به خانواده زندانیان امری انسانی و معقول است و امروز ما اینجا گرد هم آمده ایم تا این رفتار انسانی و خداپسندانه را اجر نهیم.

وی گفت: اگر شکات این زندانیان حاضر به همکاری با مراجع قضایی و ستاد دیه نبوده و از مطالبات خود گذشت نمی‌نمودند کمتر زندانی‌ای می‌توانست آزاد شود، توجه به مشکلات و گرفتاری‌های مردم و مسئولیت‌های اجتماعی افراد و آحاد جامعه نسبت به یکدیگر همواره مورد توجه دین مبین اسلام قرار گرفته است و مورد تاکید و توجه ائمه و معصومین (ع) بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031524

وب گردی

وب گردی