اعزام ناوگان اتوبوس‌های یکسر خالی به مشهد برای مراجعت زائران

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری گفت: در راستای تشویق ناوگان برای تردد یکسر خالی و برگرداندن زواری که پای پیاده به مشهد مقدس مشرف شده‌اند، ستاد زیارت خراسان رضوی تعدیلی در نرخ‌های اتوبوس به دلیل تردد یکسر خالی اعمال کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داریوش باقرجوان ، در تشریح جزئیات بازگشت زوار از مشهد مقدس گفت: ساماندهی موضوع حمل‌ونقل و خدمات زائران رضوی در ایام شهادت امام رضا (ع) طبق روال جزو فعالیت‌های ستاد زیارت خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: بخشی از زائران امام رضا (ع) در ایام شهادت ایشان زائرانی هستند که از روزهای قبل پای پیاده به سمت مشهد مقدس حرکت کرده‌اند و این زائران از بعدازظهر امروز به یکباره همگی قصد بازگشت به مقاصد خود را دارند که در این راستا باید ناوگان برای جابه‌جایی آنها آماده باشد.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری توضیح داد: دسته‌ای از زائران که از طریق اتوبوس به مشهد اعزام می‌شوند از طریق همان اتوبوس‌ها نیز برمی‌گردند اما زائرانی که پای پیاده به مشهد مقدس رفته‌اند برای بازگشت نیازمند اتوبوس هستند. در این راستا از استان‌های مختلف تعداد 6 هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زوار به صورت خالی به مشهد مقدس اعزام شده است.

وی افزود: ناوگان اتوبوسی، ناوگان بخش خصوصی است و قطعاً در راستای تشویق مالکان این ناوگان برای تردد یکسر خالی به مشهد مقدس برای بازگشت زوار ضرورت دارد تعدیلی در نرخ‌ها اعمال شود.

باقرجوان ادامه داد: در همین راستا ستاد زیارت خراسان رضوی در راستای جبران تردد یکسر خالی ناوگان و جذب اتوبوس‌ها برای بازگرداندن زائرانی که پای پیاده به مشهد مشرف می‌شون همه ساله در سفر بازگشت تعدیلی در نرخ‌های اتوبوس اعمال می‌کند تا بدین ترتیب هم تردد یکسر خالی ناوگان جبران شود و هم مشوقی برای بخش خصوصی باشد و این رقم در حیطه اختیارات ستاد زیارت خراسان رضوی است.

وی افزود: اگر رانندگان و شرکت‌ها از نرخ‌هایی که ستاد زیارت خراسان رضوی در نظر می‌گیرد عدول کنند طبق کمیسیون‌های ماده 11 و 12 هم راننده و هم شرکت مشمول جریمه می‌شوند ضمن آنکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آماده پاسخگویی و ثبت شکایات از طریق سامانه 1000141 است.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری گفت: از سوی دیگر نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان راهداری در پایانه‌های مسافری خراسان رضوی و مشهد مقدس حضور دارند و قطعاً اگر تخلفی رخ دهد جریمه اعمال می‌شود.

وی افزود: به هر حال 6 هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زوار از مشهد مقدس در نظر گرفته شده است و این سرویس‌های فوق‌العاده ابتدا با صندلی خالی به مشهد مقدس می‌روند و سپس در برگشت زائران را به مقاصد خود منتقل می‌کنند.

باقرجوان گفت: با توجه به استقبال زوار 13 استان، معین استان خراسان رضوی بودند و تأمین ناوگان را انجام دادند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031535

وب گردی

وب گردی