اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی؛ نشریات دانشجوی عدالتخواه چگونه باید باشد؟

انقلاب اسلامی، تنها ترازوی میزان، بسیجی عدالتخواه، حق طلب؛ منهای مصلحت اندیشی از مهم‌ترین عناوین اولین نشریه دانشجویی قسط جنبش عدالتخواه دانشجویی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین شماره نشریه دانشجویی«قسط» جنبش عدالتخواه دانشجویی منتشر شد.

مسئله مقدس نمایان و عدالتخـواهان

دانیال یادگاری سردبیر نشریه دانشجویی قسط در یادداشتی نوشت: مقدس نمایان، تقدس سازان، حصارکشندگان و محدود کنندگان مبانی و اندیشه‌ها و اختصاصی سازان شخصیت‌ها و نهادها و موقعیت‌ها، همانا اجازه هیچگونه تحول و تغییری را در وضع موجود نمی‌دهند. مهمترین خصیصه کسانی که با هرگونه روایت و حرف جدید مخالفت می‌کنند و برهم زدن مناسبات غلط موجود را برنمی‌تابند این است که سعی می‌کنند اتهام ضدیت با آرمان‌ها و اصول بدیهی مورد اتفاق مردم را ناجوانمردانه نثار راویان نگاه متفاوت از اسلوب‌های بسته ذهنی خودشان کنند؛ این یعنی تحجر!

دانشجوی عدالتخواه چگونه باید باشد؟

دانشجوی عدالت خواه در هر مسئله و شرایطی رسالت دانشجویی خود را که همان حق خواهی و تالش برای احیا و احقاق حق است، به مرحله اجرا در می‌آورد. آفت جامعه دانشگاهی، مصلحت اندیشی است. مصلحت اندیشی به آن معنا که مالک برخورد با باطل، ظاهر و صورت و پوشش باشد! مصلحت اندیشی به آن معنا که ترس از عواقب مبارزه برای حق، دانشجو را به سکوت و انزوا وا دارد! مصلحت اندیشی به آن معنا که دانشجو به صرف صالح دید شخصی، از موضع گیری و مقابله با ظلم و بی‌عدالتی چشم پوشی کند.

برای دریافت فایل کامل نشریه اینجا کلیلک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031565

وب گردی

وب گردی