از اعتراض به پخش آهنگ موهون در ایام سوگواری تا درخواست از رئیسی برای ورود به قضیه ده‌ونک

«انتشار دومین شماره ویژه‌نامه نشریه ندا اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، درخواست از رئیسی برای ورود به قضیه ده‌ونک، کمبود تجهیزات کارگاهی در دانشگاه» از جمله مهم‌ترین عناوین تشکل‌های دانشجویی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت از تاریخ 4 تا 10 آبان‌ماه، شامل بیانیه، نامه، مصاحبه، تجمع و غیره است که در بسته خبری با عنوان یک هفته با تشکل‌های دانشجویی توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز منتشر می‌شود.

از جمله مهم‌ترین عناوین آن می‌توان به «انتشار دومین شماره ویژه‌نامه نشریه ندا اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، درخواست از رئیسی برای ورود به قضیه ده‌ونک، کمبود تجهیزات کارگاهی در دانشگاه» اشاره کرد.

دسیسه‌چینی آمریکا و عربستان برای ساقط کردن نظام سیاسی عراق

ناآرامی‌های کشورهای عراق و لبنان در چند روز گذشته باعث شد تا فعالان دانشجویی در حوزه بین‌المللی نیز تحلیل‌هایی از حوادث پشت پرده این ناآرامی‌ها داشته باشند.

میلاد عبدی دبیر واحد بین‌‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز درباره این موضوع بیان کرد: آمریکا نظام فعلی عراق را سدی در برابر اعمال تحریم بر علیه ایران می‌داند و طبیعتا برای ساقط کردن نظام سیاسی این کشور تلاش خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در اغتشاشات عراق علنی و واضح پیش آمدند و از آشوبگران اعلام حمایت کردند. همچنین آمریکایی‌ها در پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق، اتاق عملیاتی تشکیل دادند که در این اتاق عملیات، بعثی‌ها، سعودی‌ها، اسرائیلی‌ها و اماراتی‌ها حضور داشتند.

عبدی در تشریح افق پیش روی تحولات لبنان عنوان کرد: با وجود مردم معترض غیرحزبی و حزبی و وجود دسته‌های طرفدار احزاب لبنان، چیزی جز چند دستگی و درگیری مردمی در افق ادامه شرایط کنونی دیده نمی‌شود و در صورت تداوم، اعتراضات به بی‌ثباتی در کشور و جنگ داخلی می‌انجامد.

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ صنعتی‌شریف با سفیر کشور عراق دیدار کردند

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ صنعتی‌شریف با حضور در سفارت جمهوری عراق، ضمن دیدار با سعد‌جواد‌ قندیل سفیر این کشور، از زحمات و مهمان‌نوازی دولت و ملت این کشور در پذیرایی از زائران اربعین قدردانی کردند.

در این دیدار که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف برگزار شد، فتوحی رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام طباطبایی رییس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه، سیمچی مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دبیر هیئت الزهرا(س) و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل حضور داشتند.

اعتراض 2 تشکل دانشگاهی به پخش آهنگ موهون در ایام سوگواری

در پی هتک حرمت صورت گرفته در دانشگاه صنعتی سیرجان در ایام رحلت رسول گرامی اسلام و شهادت امام رضا(ع) مبنی بر پخش آهنگ موهون و برگزاری صبحگاه مختلط در این دانشگاه؛ انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سیرجان در اعتراض به این اقدام، بیانیه‌ای صادر کردند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سیرجان در اعتراض به هتک حرمت صورت گرفته نسبت به اهل بیت در محیط مقدس دانشگاه خواستار معذرت خواهی فوری مسئولان دانشگاه از مقام معظم رهبری، خانواده دانشجویان و جامعه دانشگاهی بوده و همچنین اعلام می‌کند فرزندان امام خامنه‌ای تا پای جان جهت پیگیری این امر از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و مسئولیت هرگونه بی تفاوتی نسبت به این مسئله مهم متوجه شخص رئیس دانشگاه خواهد بود.

مهارت‌آموزی به دانشجویان نیاز به امکانات دارد/ کمبود تجهیزات کارگاهی در دانشگاه

مهارت آموزی به دانشجویان دانشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در راستای کسب تجربه و مهارت و آمادگی برای ورود به بازار کار با مورد توجه مسئولان و دانشجویان قرار گرفته است؛ اما در این میان کسری‌ها و انتقادهای بسیاری وجود دارد.

فردین موقوفی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه‌ای کرمانشاه با انتقاد از نبود تجهیزات و امکانات لازم در دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای بیان کرد: امکانات و تجهیزات دانشگاه برای سال‌های گذشته است و به‌روز رسانی در زیرساخت‌‌ها صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه نداشتن بودجه را دلیل اصلی برای عدم به‌روزسانی زیرساخت‌های دانشگاه و گسترش ندادن فضای کارگاهی و تهیه نکردن تجهیزات عنوان می‌کنند.

قوه قضائیه به ماجرای ده‌ونک وارد شود/ دانشگاه الزهرا نباید حق مردم را نادیده بگیرد

دانیال یادگاری دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز بیان کرد: از قوه قضائیه انتظار داریم با توجه به اینکه اهالی ده‌ونک از حجت الاسلام رئیسی برای حضور در محله دعوت کرده‌اند، هر چه سریعتر برای حل مشکل به این موضوع ورود پیدا کند.

وی با انتقاد از دانشگاه الزهرا(س) به دلیل عدم همکاری مسالمت‌‌آمیز با مردم ساکن در ده‌ونک گفت: مسئولان دانشگاه الزهرا(س) باید بدانند مردمی که سال‌هاست در این منطقه زندگی کرده‌اند دارای حق و حقوقی هستند و نمی‌توان به راحتی خانه‌هایشان را تخریب کرد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه باتوجه به اینکه مردم اهالی به دنبال حل مشکل در ده‌ونک به واسطه اسناد خود هستند، گفت: متاسفانه قوه قضائیه تا‌کنون نه پاسخی به اعاده دادرسی ماده 477 مردم داده است و نه حاضر شده به مسئله ورود پیدا کند.

دومین شماره از ویژه‌نامه نشریه ندا در دانشگاه‌های کشور منتشر می‌شود/ بررسی آسیب‌های ازدواج سفید

نرگس سادات حسینی در مراسم رونمایی از دومین ویژه‌نامه تخصصی نشریه سراسری ندا با موضوع «بررسی وضعیت مقوله ازدواج در ایران» که در دفتر اتحادیه تحکیم وحدت برگزار شد، گفت: دومین ویژه‌نامه ندا از هفته آینده در دانشگاه‌های سراسر کشور منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال دومین‌ ویژه‌نامه نشریه ندا منتشر خواهد شد، گفت: تحریریه نشریه ندا زنان را در بُعد فردی، اجتماعی و خانوادگی تقسیم‌بندی می‌کند؛ همچنین چون در شماره قبلی به حضور زنان در اجتماع و ابعاد اجتماعی شخصیت زن پرداخته بودیم، تلاش کردیم در شماره دوم ویژه‌نامه ندا به موضوع خانواده پرداخته شود.

وی بیان کرد: دومین ویژه‌نامه تخصصی نشریه ندا در دو قالب مکتوب و الکترونیکی منتشر می‌شود. علاقه‌مندان نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها یا از طریق کانال نشریه ندا در شبکه‌های اجتماعی این ویژه‌نامه را تهیه کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران مشخص شد

دومین دوره انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران (عضو دفتر تحکیم) در دفتر این انجمن واقع در دانشکده پزشکی برگزار شد. براساس این گزارش در مجموع تعداد ۱۱۰ نفر در این انتخابات شرکت کردند که براساس آرای اخذ شده، امیرحسین احسانی، کاظم آفتاب، رضا طاهری‌نیک، محدثه عباسی و امیرمهدی علیزاده به عنوان اعضای اصلی و محمدامین صباحی‌بندری و فاطمه ترنجی‌زاده به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

اینستاگرام پست پیاده‌روی اربعین بسیج دانشگاه تهران را حذف کرد

شبکه اجتماعی اینستاگرام در اقدامی بر خلاف آزادی بیان پست مربوط به کاروان پیاده‌روی اربعین بسیج دانشجویی دانشگاه تهران را حذف کرد.

گفتنی است شبکه اجتماعی اینستاگرام در اردیبهشت ماه نیز صفحه‌ پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی را مسدود کرده بود.

گزارش‌های کارشناسی از کارشکنی‌های مسئولان قضایی استان‌های خوزستان، اراک و قزوین تهیه شود

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی درخواست کردند تا هیئتی از افراد و کارشناسان را براس رسیدگی به مسائل و مشملات کارگران اخراجی به به استان‌های خوزستان، اراک و قزوین اعزام کند.

در بخشی از این نامه آمده است: همین‌طور از جناب عالی انتظار می‌رود که هیئتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان و اراک و قزوین اعزام کنید تا گزارش‌های کارشناسی و دقیقی از کارشکنی‌های مسئولان قضایی و وضعیت اسف بار کارگران در این استان‌ها تهیه و برای احقاق حق خدمت شما ابلاغ شود.

جلسه طیبه سیاوشی با تشکل‌های هم‌فکر خود برگزار شده است / مشکلات طیف خاص مسئله همه دانشجویان نیست

دیدارهای گزینشی مسئولان و نمایندگان مجلس با برخی از تشکل‌های دانشجویی در سال‌های اخیر نقد دانشجویی به همراه داشته است.

سید حمیدرضا مجتبوی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با اشاره به دیدار گزینشی طیبه سیاوشی نماینده مجلس شورای اسلامی با برخی از تشکل‌های اصلاح‌طلب دانشگاه امیرکبیر به ایسکانیوز گفت: دیدارهای یک‌طرفه و گزینشی با تشکل‌های دانشجویی کمکی به حل مشکلات دانشگاه‌ها نمی‌کند.

وی با بیان اینکه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر حدود 20 روز پیش نامه‌ای به سیاوشی نماینده مجلس شورای اسلامی نوشت، گفت: این نامه در پی مطلبی بود که از سوی وی به حسین سیمایی صراف معاون سابق حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: سیاوشی در نامه مذکور نوشته بود که با تشکل‌ها، کانون‌ها و جمعی از گروه‌های دانشجویی دیدار کرده و مشکلاتی و مسائلی از جمله مشکلات صنفی، رفاهی و سیاسی اطلاح طلبان را به عنوان مشکلات دانشگاه امیرکبیر نام بردند.

وی ادامه داد: در جواب نامه سیاوشی باید بگویم که جلسه او با تمامی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر نبوده بلکه با گروه‌های همسو با افکار خودشان بوده است، در نتیجه مسائل دانشگاه به صورت یک‌طرفه روایت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031582

وب گردی

وب گردی