دبیرخانه دائمی کاروان پیاده‌ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در مشهد افتتاح شد

همزمان با سالروز شهادت هشتمین خورشید ولایت و امامت امام رضا(ع) هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به نیشابور رفته و از ملک آباد تا حرم مطهر امام رضا(ع) پیاده روی کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد مشهد، حجت الاسلام سید حسین محتشمی مسئول فرهنگی کاروان پیاده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تشکیل دبیرخانه کاروان پیاده روی دانشگاه آزاد گفت: با توجه به انجام موفق برگزاری سومین سال پیاده‌روی هزاران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی از نیشابور(ملک آباد) به مشهد، دبیرخانه دائمی این کاروان در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ایجاد شد.

محتشمی با بیان اینکه امسال 700 دانشجوی پسر و 300 دانشجوی دختر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور در مراسم عزاداری امام هشتم (ع) در مشهد مقدس حضور داشتند، افزود: پذیرش دانشجویان برادر در واحد نیشابور چهارم آبان ماه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه پیاده روی به مدت 4 روز (چهارم تا هفتم آبان ماه) بطول انجامید، اضافه کرد: برادران دانشجو در روز پنجم آبانماه از ملک آباد پیاده روی را آغاز کردند و با ورود به جاده عشق به خیل عظیم ارادتمندان و محبان ولایت و امامت پیوستند.

حجت الاسلام محتشمی اظهارداشت: دانشجویان در مسیر رسیدن به بارگاه مطهر امام مهربانیها، ضمن بهره مندی از برنامه های فرهنگی، به قرائت زیارت نامه و تلاوت قرآن و نوشتن دلنوشته ای به امام رضا(ع) پرداختند.

وی ادامه داد: خواهران دانشجو نیز با تشکیل حلقه های معرفت با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، در مراسم معنوی و مذهبی رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی شرکت کردند.

مسئول فرهنگی کاروان پیاده دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان پسر در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و جامعه المصطفی اسکان داشتند، تصریح کرد: در روز شهادت امام رضا(ع) دانشجویان به صورت هیات از دانشکده پزشکی به سمت حرم مطهر به راه افتادند و با مداحی و سینه زنی به عزاداری پرداختند و از برنامه‌های مشترک حرم مطهر امام رضا علیه السلام نیز بهره‌ مند شدند.

حجت الاسلام محتشمی ادامه داد: در طول مسیر 50 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در قالب خادمیاران دانشجو به ارائه خدمات به زوار پرداختند.

وی تصریح کرد: اهدای بسته فرهنگی و نبات متبرک امام رضا(ع) و همچنین مهمان سفره متبرک امام رضا (ع) در روز شهادت این امام همام از دیگر برنامه های این پیاده روی بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1031609

وب گردی

وب گردی