درس دانش خانواده به صورت مربی محور تدریس خواهد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درس دانش خانواده دریچه ارتباط با همه دانشجویان است، بنابراین باید یک شبکه از استاد و مربی برای ارائه خدمات تخصصی به دانشجویان شکل گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه همفکری برای طرح درس دانش خانواده و مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای دفتر امور زنان و خانواده و جمعی از اساتید این حوزه برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این جلسه با اشاره به اهمیت کار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی سه موضوع اصلی «تربیت جنسی مبتنی بر دین»، «تربیت دینی و اعتقادی» و «تربیت انقلابی» را پیگیری می‌کند. این سه نوع تربیت بسیار حائز اهمیت است و مقرر شده از طریق مربی‌محوری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه آموزش نیز در دل تربیت نهفته است، اظهار داشت: باید در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یک تحول در سه نوع تربیت ذکرشده به وجود آید و ما با تمام قوا از این حرکت حمایت خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم ایجاد یک شبکه استاد و مربی در واحد‌های دانشگاه، گفت: درس دانش خانواده بسیار مهم است، چرا که دریچه ارتباط با همه دانشجویان دانشگاه است، این درس به صورت مربی محوری تدریس خواهد شد.

دکتر طهرانچی افزود: از این رو می‌خواهیم یک شبکه از استاد و مربی‌هایی داشته باشیم که از طریق رفاقت با دانشجویان بتوانند اعتماد آنها را جلب کنند. در این شبکه باید مشاوره‌های لازم به صورت تخصصی به دانشجویان ارائه شود و دفاتر آن در واحدهای دانشگاه به یک مأمن برای دانشجویان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر محوریت موضوع خانواده از تفکر دانشجویان بیرون رفته است، تصریح کرد: این موضوع بسیار مهم است و باید در این خصوص بررسی و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

در ادامه این جلسه، نفیسه فیاض‌بخش مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یک کارگروه پژوهشی امور زنان و خانواده با حضور تعدادی از اساتید این درس و نمایندگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد، گفت: در این جلسات، پیشنهاداتی برای اجرای بهتر درس دانش خانواده ارائه شد که برخی از آنها شامل مواردی از جمله افزایش درس دانش خانواده از دو واحد به سه واحد (که یک واحد آن به صورت عملی در قالب امور مشاوره و کارگاه و... اجرا شود)، برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی و دوره‌های توانمندسازی اساتید درس دانش خانواده، ایجاد جذابیت برای کلاس از طریق استفاده از چند استاد در درس مربوطه، تقویت محتوای کتاب با استفاده از نتایج پژوهش‌های میدانی و نظرسنجی از اساتید این درس و... است.

فیاض‌بخش افزود: ایجاد مدرسه مهارتی ازدواج، ارائه خدمات مشاوره، ایجاد اشتغال مفید از طریق ایجاد بازارچه‌های دانشجویی، ایجاد کانون‌های هنر در تمامی واحدهای دانشگاه، بازسازی و تقویت مراکز مشاوره امین با استفاده از اساتید دانش خانواده به عنوان مشاور خانواده، انجام کار پژوهشی میدانی در تمامی استان‌ها با در نظر گرفتن شرایط بومی، فرهنگی و منطقه‌ای و تشکیل کانون‌های اندیشه با استفاده از دانشجویان دغدغه‌مند و برگزیده، از دیگر پیشنهادات برای درس دانش خانواده و مشاوره است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031617

وب گردی

وب گردی