بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت پس از اعلام نظر هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بابک نگاهداری درباره بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه ها گفت: بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت به منظور ارتباط پیوسته و هدفمند اعضای هیات علمی با سایر دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی تدوین و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بخشنامه با هدف توانمندسازی علمی و آشنایی با دستاوردها و روش های جدید علمی و فناوری و در راستای اعتلای موقعیت علمی و فناوری کشور و حضور در عرصه‌های علمی بین‌المللی تدوین شده است، گفت: بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت، پس از نظرخواهی استانی و ستادی با توجه به صرفه و صلاح دانشگاه اصلاح شده و بزودی ابلاغ خواهد شد.

نگاهداری خاطرنشان کرد: این بروزرسانی با توجه به محدودیت منابع مالی دانشگاه و در راستای مساله محور کردن تمام امور پژوهشی دانشگاه انجام شده است. در آیین نامه جدید عبارت "ماموریت مطالعاتی" جایگزین "فرصت مطالعاتی" شده تا اعزام اساتید به مراکز خارجی و صنایع داخلی بر اساس اولویت ها و نیازهای دانشگاه و کشور به ویژه در چارچوب چالش های برنامه علمی پایش آزاد دانشگاه باشد. به این منظور در بخشنامه جدید علاوه بر ماموریت مطالعاتی در دانشگاه ها و مراکز علمی بخش ماموریت در جامعه و صنعت اضافه شده است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهداف ماموریت های مطالعاتی در جامعه و صنعت، گفت: جهت دهی به پژوهش های دانشگاه از طریق تقویت ارتباط بدنه علمی دانشگاه با جامعه و صنعت، آسیب شناسی و شناسایی مشکلات واحدهای عملیاتی و همچنین مشارکت در سیاست گذاری و تعریف طرح برای اصلاح فرآیندها و محصولات و توسعه پایدار اقتصادی کشور از جمله این اهداف است.

نگاهداری افزود: همچنین اهداف ماموریت های مطالعاتی در دانشگاه ها و مراکز علمی شامل انتقال دانش و فناوری مراکز علمی و پژوهشی بین المللی به داخل کشور، اعتلای دیپلماسی علمی و حضور موثر در همکاری های بین المللی، توسعه و تقویت همکاری های علمی بین المللی و بین المللی شدن آموزش عالی و همچنین افزایش تجربه و توان اعضای هیات علمی در فعالیت های علمی و پژوهشی است.

وی گفت: آنچه که در این بخشنامه از استان ها و واحدهای دانشگاهی انتظار می رود بهره گیری از امکانات دانشگاه و ایجاد ساز و کار مناسب برای شناسایی نیازها و اولویت های صنعت و جامعه در انجام ماموریت های مطالعاتی هدفمند و موثر در جامعه و صنعت است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: شناسایی نخبگان و پژوهشگران مستعد برای انجام موثر و هدفمند ماموریت‌های مطالعاتی در حوزه های گوناگون علمی، پژوهشی و فناوری و شناسایی مراکز آموزشی و پژوهشی معتبر خارجی، به ویژه مراکز دارای ظرفیت و توان علمی و فناوری بالا، جهت انجام ماموریت های مطالعاتی هدفمند و موثر در دانشگاه و مراکز علمی از دیگر خواسته های دانشگاه آزاد اسلامی از استان ها و واحدها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031621

وب گردی

وب گردی