اجرای طرح‌ها با اولویت مناطق محروم و دانش‌آموزان بی‌بضاعت

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در نشست مشترک این سازمان با سازمان فضایی ایران از اجرای طرح‌ها با اولویت مناطق محروم و دانش آموزان بی‌بضاعت خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، فاطمه مهاجرانی در نشست مشترک مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان و سازمان فضایی ایران که در محل باشگاه دانش‌پژوهان جوان تشکیل شد گفت:آموزش‌های آنلاین در زمینه نجوم و هوا و فضا در یک استان به‌صورت پایلوت با اولویت شهرستان چابهار اجرا خواهد شد و باید استانداردهای لازم جهت اجرای آموزش‌های آنلاین در چابهار توسط حوزه فن‌آوری مرکز بررسی شود.

وی افزود: تأکید بر اجرای طرح‌های سازمان برای دانش آموزان مناطق محروم و همچنین دانش آموزان بی‌بضاعت مدارس سمپاد و خانواده‌های آن‌ها است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اشاره کرد: استفاده از فرصت اجرای طرح روشنا و توانمندی روحانی مجری طرح، در تبیین و ارتباط جذاب اسرار خلقت در آموزش‌های مرتبط با نجوم در مدارس استعدادهای درخشان ضروری و مورد تأکید مرکز است.

وی به لزوم برگزاری شب رصدی برای دانش‌آموزان المپیادی توسط سازمان، اشاره کرد و گفت: زمینه بازنگری در المپیاد نجوم از طریق اجرای رویدادهای نجومی در مناطق کم برخوردار ایجاد خواهد شد.

مهاجرانی بر طراحی کارسوق در مدارس با موضوعات اندازه‌گیری محیط زمین و برنامه‌نویسی تأکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا از دانش آموزان سمپادی در مورد مسائل نجوم درخواست ایده داشته باشیم و از فضا و انجام فعالیت‌هایی در حوزه اسباب‌بازی جهت آموزش مفاهیم نجوم استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این نشست براری، رئیس سازمان فضایی ایران، تصریح کرد: روز 21 تا 28 آبان ماه تحت عنوان هفته جهانی نجوم در مدارس نامگذاری شده است.

وی به طراحی و ساخت آسمان‌نما برای نابینایان اولین بار در ایران با زبان بریل، اشاره کرد و گفت: اجرای فعالیت‌های خوب و اثرگذار توسط سازمان برای نابینایان، دانش آموزان اوتیسم، کودکان کار و عشایر از فعالیت‌های مطلوب سازمان است که اثر مثبت در انجمن جهانی نیز به همراه داشته است.

براری تأکید کرد: سازمان فضایی ایران جهت اجرای فعالیت‌های عملیاتی برای دانش آموزان مدارس سمپاد و همچنین ازنظر محتوایی و نرم‌افزاری جهت اجرای آموزش آنلاین آمادگی همکاری با مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان را دارد.

رئیس سازمان فضایی ایران بابیان اینکه در بسیاری از استان‌ها رصدخانه وجود دارد، گفت: رؤیت خورشیدگرفتگی حلقوی در 5 دی ماه در جنوب شرقی ایران، ماه‌گرفتگی در 21 آبان ماه و تشکیل شبکه‌ای از فعالان نجوم در استان‌ها و اتفاق گذر عطارد در20 آبان ماه از دیگر برنامه‌های سازمان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031631

وب گردی

وب گردی