رفع ممنوعیت شرکت در کنکور منجر به افزایش کیفیت دانشگاه‌های تهران می‌شود

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: رفع ممنوعیت شرکت در کنکور بیش از دوبار،منجر به کاهش تقاضا در دانشگاه‌های شهرستان و افزایش کیفیت دانشگاه‌های تهران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شکایت یکی از داوطلبان کنکور در سال 1396 از سازمان سنجش آموزش کشور در اعتراض به ممنوعیت شرکت در کنکور بعد از دو بار قبولی، باعث ایجاد تغییر در فرایند پذیرش دانشگاه‌ها شد. دیوان عدالت اداری بعد از بررسی شکایت دانشجوی معترض، بند اول صفحه چهارم دفترچه شماره یک راهنمای ثبت‌نام شرکت در آزمون سراسری را باطل کرد تا دیگر محدودیتی برای تعداد دفعات شرکت در کنکور سراسری پیش روی داوطلبان نباشد.

یعقوب محمدی‌فر در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره جنبه‌های مثبت و منفی طرح مذکور اظهار کرد: چنین طرحی بیش از همه دانشگاه‌های شهرستان را متضرر می‌کند. عمده داوطلبان با رویای قبولی در دانشگاه‌های تهران، درس می‌خوانند و وقتی بتوانند بیش از دو بار شانس خود را امتحان کنند، طبیعتاً دانشجوی کمتری برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های شهرهای دیگر اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: از طرفی تهران با توجه جمعیت زیادی که دارد، تعداد کثیری از دانشجویان محصل در شهرهای دیگر را به خود اختصاص می‌دهد. با توجه به قانون جدید، بسیاری از داوطلبان ساکن تهران، مخصوصاً داوطلبان دختر ترجیح می‌دهند یک سال دیگر پشت کنکور بمانند و برای قبولی در شهر خود تلاش کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: احتمالاً کاهش تعداد دانشجویان شهرستان‌ها باعث شود مسئولان تصمیمی جدید بگیرند؛ چراکه با اجرای این طرح، دانشگاه‌های شهرهای دیگر را متضرر کرده و کیفیت دانشگاه‌های تهران را بالا می‌برند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031642

وب گردی

وب گردی