شهر فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اراک افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک جزئیات سفر یک روزه دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان مرکزی را تشریح کرد.

حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سفر دکتر طهرانچی به استان مرکزی گفت: دکتر طهرانچی امروز (پنج شنبه 9 آبان ماه) سفری به واحد ساوه خواهند داشت و ساعت 7 در این واحد دانشگاهی حضور پیدا کرده و از مجموعه آزمایشگاه‌ها، تاسیسات، واحدهای فنی و همچنین واحدهای دانش بنیان شهر ساوه بازدید خواهند کرد همچنین ساعت 8 و نیم به سمت واحد اراک حرکت کرده و ساعت 10 به ساختمان دانشگاه آمده و از نمایشگاه توانمندی‌های تخصصی واحدهای استان مرکزی نیز بازدید می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک با بیان این که حضور در آزمایشگاه‌ها و بازدید از مجموعه تجهیزات این واحد دانشگاهی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه دکتر طهرانچی به استان مرکزی است ادامه داد: طبق صحبتی که با معاون علمی ریاست جمهوری انجام دادیم قرار است به عنوان شهر فناوری و نوآوری در استان مطرح شود. بعد از آن جلسه شورای استانی در شهرک امیرکبیر با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و تمام واحدهای استان مرکزی که 16 واحد هستند و روسای دانشکده‌ها در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد و نقطه نظرات خود را در خصوص این شهر به معاون علمی ریاست جمهوری ارائه می‌کنند.

او در خصوص افتتاح شهر فناوری و نوآوری نیز گفت: تصمیم داریم که ساختمان شهرک قنات را به شهرک فناوری و نوآوری دانشگاه اختصاص دهیم. زیر مجموعه این شهر، سرای نوآوری صنعت، سرای نوآوری علوم پزشکی و سلامت، سرای نوآوری گیاهان دارویی و منایع طبیعی، سرای نو آوری هنر و علوم انسانی و اسلامی است.

کلانتری خلیل آباد گفت: در این شهرک یک پانسیون مطالعاتی برای دبیرستانی‌ها و دانش آموزان آموزش و پرورش ایجاد می شود. همچنین با توجه به این که تجهیزات آزمایشگاهی قوی در استان وجود دارد یک مجتمع پارک فن آموز نیز در این شهر ایجاد خواهد شد که در قالب شهر فناوری و نوآوری قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک در پایان گفت: در این شهر همچنین یک مرکز روانشناسی، مرکز آموزش تخصصی مهارتی و فنی، مرکز مشاوره به صنعت و مشاوره به بخش کارورزی و منابع طبیعی نیز تشکیل خواهد شد. در واقع در واحد اراک یک شهرک خواهیم داشت که در حوزه دانش بنیان و مسائل تحقیقاتی و علمی است که به دانشجویان، دانش آموزان، صنعت و کشاورزی خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031643

وب گردی

وب گردی