قطعات لامبورگینی فضا می روند

لامبورگینی برای بررسی واکنش قطعات خود در محیط های شدید، آنها را به فضا می فرستد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، لامبورگینی برای بررسی تأثیر فشار شدید در پنج ماده کامپوزیت مختلف، با ایستگاه فضایی بین المللی همکاری می کند.

لامبورگینی در همین رابطه اعلام کرد که در تاریخ 2 نوامبر ، پنج نمونه الیاف کربن ایجاد شده در خانه به فضا می روند تا توسط محققان در ایستگاه فضایی بین المللی مورد مطالعه قرار گیرند.

پروژه ای که منجر به این پرتاب شد، دو سال پیش توسط Automobili Lamborghini و موسسه تحقیقات متدولوژی هیوستون برای بررسی زیست سازگاری مواد کامپوزیت برای تعیین استفاده احتمالی آنها در کاشت پروتز، در دستگاه های زیر جلدی با استفاده از خاصیت آنها آغاز شد. البته خواص دیگری مانند سبک وزن بودن، شفافیت رادیویی و سازگاری رادیویی نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.

با اطلاعات مربوط به مواد جمع آوری شده در این مرحله از پروژه، انتظار می رود این شرکت برنامه هایی در تولید خودرو و زمینه های زیست پزشکی نیز داشته باشد.

لامبورگینی اولین تولید کننده اتومبیل است که از ISS برای انجام تحقیقات در مورد فیبر کربن استفاده می کند. نمونه های کامپوزیت به مدت نیم سال در ایستگاه فضایی قرار می گیرند و آزمایش های طولانی را تحمل می کنند . در این آزمایشات مواد مورد نظر دمای از 40 تا بیش از 200 درجه سانتیگراد را تحمل کرده و همچنین تحت تاثیر مقادیر شدید اشعه ماوراء بنفش و پرتوهای گاما قرار می گیرند. وقتی نمونه ها به زمین برگردند، لامبورگینی و انستیتوی تحقیقات متدیست هیوستون مطالعه می کنند که چگونه این مواد در طول اقامت شان در فضا تغییر یافته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031652

وب گردی

وب گردی