دانشگاه آزاد تربت حیدریه قطب تولید زعفران کشور/ حمایت از طرح‌هایی که در شورای اقتصاد دانش بنیان تأیید شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه به عنوان قطب تولید زعفران در ایران انتخاب و دراین حوزه هم فعالیت های جدی انجام داده است تا دانشجویان و افرادی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستند، مشغول به کار شوند.

محمدعلی علیزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات این واحد دانشگاهی در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص اظهار کرد: واحد دانشگاه تربت حیدریه در زمینه اقتصاد دانش بنیان فعالیت های جدی انجام داده که می توان به راه اندازی کارخانه در شهرک صنعتی جهت حفظ محصولات دانش بنیان به صورت تولید انبوه اشاره کرد.

وی افزود: همچنین با اخذ مجوزهای لازم از سازمان مرکزی در زمینه تولید زعفران، دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه به عنوان قطب تولید زعفران در ایران انتخاب و دراین حوزه هم فعالیت های جدی انجام داده است تا دانشجویان و افرادی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستند، مشغول به کار شوند. لازم به ذکر بوده در این واحد دانشگاهی، مرکز رشدی هم راه اندازی شده که واحدهای فناور در این زمینه فعالیت می کنند و محصولاتی هم تولید کرده اند.

علیزاده با تأکید بر نقش و حمایت این واحد دانشگاهی از دانشجویان در زمینه تولید محصولات خود، گفت: علاوه بر حمایت های دانشگاه، ایجاد مرکز رشد و سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه تأثیر بسیاری در این زمینه داشته به این صورت که با دراختیار دادن فضا، امکانات و تجهیزات لازم به علاقه مندان و حمایت مالی، این افراد می توانند ایده های خود را تبدیل به محصول و در نهایت روانه بازار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه با بیان نقش موثر واحد های دانشگاهی در زمینه تعلیم و تربیت تشریح کرد: هر چقدر بتوانیم به تقویت دانش بنیان ها بپردازیم می توانیم شاهد نقش موثر واحد های دانشگاهی در زمینه تعلیم، تربیت و آموزش خانواده باشیم و از سوی دیگر با قرار گرفتن دانشجویان در محیط دانشگاهی و آموزش هایی که از جانب دانشگاه فرا می گیرند، می توانند در این زمینه موثر باشند، در واقع این امر یک تعامل دوجانبه بوده که هم منجر به هم افزایی بین خانواده و مجموعه های دانشگاهی؛ و در حوزه دانشگاهی هم به تربیت نسل و نیروی جدید جهت تحکیم بنیان خانواده می شود.

وی از محصولات تولید شده توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه خبر داد و اظهار کرد: واحد دانشگاهی تربت حیدریه در حوزه زعفران فعالیت هایی انجام داده و لازم به ذکر است که محصولات موجود توسط دانشجویان مقاطع کارشناسی تا دکتری در داخل و خارج از دانشگاه، تولید شده است همچنین دانشجویانی را در این واحد دانشگاهی داریم که اختراعاتی مانند بالشت کمک تنفسی را داشته اند.

علیزاده ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در حوزه محصول زعفران، دستگاه هایی را جهت برداشت، خشک کردن و جداکردن گل زعفران دارد. علاوه بر مورد ذکر شده، دانشجویانی را داریم که در حوزه نرم افزار اقداماتی مانند خدمات نرم افزاری انجام داده اند. دانشگاه از دانشجویانی که طرح های آن ها توسط شورای اقتصاد دانش بنیان تأیید شده باشد حمایت می کند؛ این حمایت بیشتر در زمینه امکانات، فضا و دراختیار دادن مرکز رشد به این افراد است؛ و در صورت تضمین محصول، مورد حمایت دانشگاه قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است بیشتر محصولاتی که مورد حمایت دانشگاه قرار می گیرند، قابلیت تجاری سازی را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031691

وب گردی

وب گردی