برخورد با بیمارستان های متخلف در صورت افزایش سزارین در تاریخ های خاص

معاون وزیر بهداشت درباره افزایش زایمان به روش سزارین در تاریخ ۹۸/۸/۸ گفت: آمار سزارین در کل کشور ۵۰ و دو دهم درصد است که در زایمان اول این میزان ۴۹.۴ دهم درصد است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت درباره افزایش زایمان به روش سزارین در تاریخ ۹۸/۸/۸ گفت: آمار سزارین در کل کشور ۵۰ و دو دهم درصد است که در زایمان اول این میزان ۴۹.۴ دهم درصد است.
وی گفت: در تاریخ ۹۷/۷/۷ این میزان به ۵۹ درصد رسید که ۱۸ درصد بیشتر از متوسط سال و ۶۸ درصد بیشتر از روز ۹۷/۷/۶ (با ۳۵ درصد میزان سزارین) بود. در روز ۹۷/۷/۷ میزان سزارین نسبت به روز قبل ۲.۴ برابر بیشتر شده بود.
معاون کل وزارت بهداشت افزود: در تاریخ ۹۸/۸/۸ در یک بیمارستان خصوصی شمال شهر که روزانه ۱۲ سزارین به طور متوسط انجام می‌داد، ۳۲ سزارین انجام شد و در یک بیمارستان خصوصی جنوب شهر که ۷ سزارین به طور متوسط روزانه انجام می‌داد، ۲۱ مورد در لیست اتاق عمل داشت.
حریرچی گفت: امیدواریم با امکانات ایجاد شده و در شان مادران باردار و ارائه خدمات ۱۰۰درصد رایگان در مراکز درمانی دولتی جهت انجام زایمان طبیعی این میزان افزایش پیدا کند و با دستکاری‌های سلیقه‌ای، سلامت نوزاد به خطر نیفتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031703

وب گردی

وب گردی