مسئولان از 13 آبان درس عبرت بگیرند/ سطح  غنی‌سازی را به 20درصد بازگردانید

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اعلام کرد: امروز خیانت‌های آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌ای اش بیش از پیش بر مردم با خروج یکجانبه از برجام و تحریم‌های ظالمانه ثابت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان امروز سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره مواضع دانشجویی ناظر بر یوم الله 13 آبان‌ و استکبار ستیزی بود.

زادمهر در ابتدای سخنان خود گفت: سعادت بزرگی است که در آستانه یوم الله 13 آبان و روز مبارزه با استکبار از طریق این تریبون مقدس و مهم جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم شریف تهران چند نکته‌ای را عرض می‌کنم.
ابتدا باید به عنوان یک شیعه علوی برخود ببالیم که هر ساله به مناسبت اربعین قیام حسین(ع) جمعیت میلیونی از سراسر جهان چه مسلمان و چه غیر مسلمان برای تجدید میثاق با آن امام شهید به راه افتاده و خود را به کربلای معلا می‌رسانند. باید قدردان مردم شریف کشورمان و جوانان چه آن هایی که سختی ها را به جان خریده و این مسیر را تا قبله عشق پیمودند و چه موکب دارن و هیئتی‌های ایرانی و ملت شریف عراق که پذیرای زائران امام مظلومان بودند، باشیم.


اما 13 آبان و روز مبارزه با استکبار


وی ادامه داد: 13 آبان یادآور حضور دانش آموزان و دانشجویان در کنار سایر اقشار ملت ایران در راه مبارزه با طاغوت و استکبار و پیروزی انقلاب اسلامی است. جنبش دانشجویی مسلمان ایران با درک ضرورت مبارزه با استکبار در 13 آبان 1358 اقدام به تسخیر لانه جاسوسی کرده و اسنادی را منتشر کرد که همه و همه خیانت‌های آن شیطان بزرگ در حق این ملت مظلوم را افشا کرد. امروز اما خیانت‌های آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌ای اش بیش از پیش بر مردم با خروج یکجانبه از برجام و تحریم‌های ظالمانه ثابت شده است. اما متاسفانه آقایان همان خط مشی گذشته را مدنظر قرار داشته‌اند یعنی همه چیز از آب خوردن مردم تا بودجه ممکلت را به توافق با غرب گره زده اند و پیگیر هستن توافقی جدید انجام شود.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سخنان خود در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان کرد: تاریخ برای چیست ؟ آیا برای آن نیست که درس بگیریم، ما از برجام درس گرفتیم یا خیر ؟ ما از خیانت آمریکایی‌ها درس گرفتیم یا خیر؟ ما از بازی پلیس خوب و پلیس بد اروپا و آمریکا درس گرفته‌ایم یا خیر ؟ اینها سوالاتی است که در جریان مذاکرات جدید ظاهرا همه و همه فراموش شده است. باید در نظر داشت آمریکا و آن رئیس جمهور دیوانه‌اش هرآنچه داشته اند گذاشتند اما جمهوری اسلامی به فضل الهی هم 40 سالگی خود را پشت سر گذاشت و هم با تمام قوا بحران ها را کنترل و به پیش می‌رود و سیاست فشار حداکثری بر ملت ایران به گفته کارشناسان خودشان را تبدیل به هیچ کرده است.

مسئولان سطح غنی‌سازی را تا 20 درصد برسانند


زادمهر افزود: از مسئولان امر انتظار می‌رود باتوجه بازی مسخره اروپا و عدم جبران خروج آمریکا از برجام و نرسیدن جمهوری اسلامی به منافع حاصل، گام های پیش رو برای خروج از برجام را محکم‌تر برداشته و مرحله چهارم قطعا باید افزایش سطح غنی سازی تا 20 درصد یا حتی بیشتر باشد تا غرب بداند جمهوری اسلامی ایران با عهدی بر سر منافع ملتش شوخی نداشته و ترسی از هیچ قدرتی در منطقه و جهان نیز ندارد. در همین شرایط متاسفانه باید پرسید آقایان مشکلات اقتصادی و بانکی را به تصویب چه لوایحی گره زده اند؟ در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکید بر مبارزه با فساد اقتصادی و تروریسم با طرح های بومی و داخلی دارد عده‌ای با تحمیل سخنانی قصد بر کرسی نشاندن صحبت‌های خود برای بر باد دادن بخشی دیگر از منافع کشور را دارند. اصرار بیش از حد و فشار بر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب لوایج مذکور ما را به یاد فریادها و فشار بر مجلس در سال 1394 و تصویب برجام می‌اندازد.

این فعال دانشجویی با باین اینکه راضی نگه داشتن غرب در شرایط فعلی برجام قطعا اشتباهی بزرگ و ویران گر در سیاست خارجی کشور است، گفت: دیری نخواهد گذشته که حضرات آقایان نیز به آن اعتراف و مجدد آن را تصمیم نظام می‌دانند و به راحتی از زیر بار مسئولیت ضربه به کشور شانه خالی می‌کنند. آقای مسئولی که همه را جز اشتباهاتتان مانع کار خود می‌بینید، بدانید ما مانع کار شما نیستیم ما مانع ضربه به معیشت مردم و اقتصاد کشور هستیم. آقایان اندکی عبرت بگیرید از محور مقاومت، یمنی‌ها با دست خالی و در مقابل آن گاو شیرده چه ها میکنند. بزرگترین تاسیسات نفتی عربستان را با خاک یکسان می‌کنند و عربستان جرئت پاسخ ندارد و مدام به جامعه جهانی التماس می کند که جنگ را پایان بدهید. حضور ما در منطقه جدای از آنکه وظیفه شرعی ما در کمک به مسلمانان و برادران دینی‌مان و اصلی مهم از قانون اساسی کشور است تامین کننده قطعی امنیت و کیلومترها دور کردن درگیری از مرز هایمان است. اگر فردی علت حضور راهبردی ما در عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای منطقه را درک نمی کند باید گفت از دیپلماسی هیچ نمیفهمد.

وی عنوتان کرد: از دولت انتظار می‌رود از فتوحات سردار عزیز ملت ایران یعنی قاسم سلیمانی استفاده کرده و حال که زمینه سرمایه گزاری و حضور در بازارهای کشورهای منطقه بعد از جنگ‌های طولانی با داعش همچون عراق و سوریه است استفاده کنند تا شاهد رونق هرچه بیشتر صنعتمان باشیم.

اهمیت شفافیت در آرای نمایندگام مجلس

زادمهر با بیان اینکه در بحث شفافیت باید تاسف عمیق خورد به حال مجلس و نمایندگانی که اینچنین مقابل فهم مردم مقاومت می‌کنند، گفت: باید پرسید از چه می‌ترسید که مردم از رای شما آگاه باشند از رای شما به اعتماد وزیر از رای شما به مسائل اقتصادی از رای شما به برجام از رای شما به جوان گرایی، اگر رای دادن‌ها بر اساس استدلال و منطق است قطعا ملت شریف از شما خواهند پذیرفت اما اگر مسائل دیگری در کار است و پشت پرده‌ای وجود دارد که نباید برای مردم شفاف شود آن زمان بحث دیگری است. شفافیت آرای نمایندگان آزمون بزرگی است برای مجلسی‌ها در انتخابات پیش رو، ملت قطعا به افرادی که مقابلشان ایستاده‌اند با عدم رای مجدد، آن ها را از صحنه مدیریتی کشور حذف خواهند کرد و این سرانجام افرادی است که فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند اتفاقا باید گفت این شما هستید که از جامعه درک درستی ندارید.


دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: مسئله دیگری که باید به آن پرداخت اعلام نگرانی شدید از وضعیت خصوصی سازی در کشور است. این چه سیستمی است که اغلب کارخانه ها در کمتر از چند سال به ورته نابودی رفته و جز بیکاری برای کشور سودی ندارند. دست های پشت پرده خصوصی سازی منافع کشور را به راحتی فدای منافع شخصی می کنند، نمیدانیم شاید آقایان دوزخ و آن دنیا را فراموش کرده اند. هپکو، آذرآب، مجتمع صنعتی گوشت اردبیل و چندین چند مورد دیگری که همه و همه در حال نابودی هستند. شرایط اقتصادی کشور با قاطعیت با درصد بالا هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد و ریشه اصلی مشکلات درون کشور است. طبیعی است مهار اقتصاد و تولید را رها کرده ایم و کشور درگیر بحث واردات شده آن زمان می گوییم تحریم ها اثر داشته و فلان قطعه را به ما نمی فروشند.
وی ادامه داد: متاسفانه دغدغه مردم در سال های گذشته اگر بیکاری جوانان بود امروز دغدغه معیشت است یعنی کارمندان و شاغلین نیز درگیر مشکلات بسیاری شده اند. کارگزاران ما باید پاسخگو باشند که با معیشت مردم چه کرده اند؟ آیا نرخ افزایش حقوق کارمندان با نرخ تروم یکسان است؟ گرانی افسار گسیخته در کشور با وجود نهاد های نظارتی چه معنا دارد ؟ یا نهاد نظارتی نداریم یا اگر هم داریم معیوب است که اینچنین تولید کننده و مصرف کنند به وضعیت بلاتکلیفی که حاصل حضور دلالان در بازار است دچار شده اند. دولت که مدام حرف از تدبیر میزند حال خودی نشان داده و بازار رها شده را کنترل نماید تا اینکه این سال های پایانی را با دعای مردم به پایان برساند.

حضور افراد ضد انقلاب در قالب استادان هیئت علمی در دانشگاه‌ها


زادمهر درباره اهمیت دانشگاه گفت: در زمانه‌ای که سرعت گسترش علوم و فناوری به صورت ثانیه‌ای مطرح است، عده‌ای در کشور ما با سیاسی کاری های خود در صددند تا شاهرگ نظام علمی کشور را قطع کنند و اصلی ترین دغدغه دانشگاه را از علم به سیاست زدگی تبدیل نمایند. آن چنان که به جای پژوهش های علمی در تلاش‌اند فرد فعال رسانه‌ای ضد انقلاب را با دور زدن قانون جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه هیئت علمی کنند. این عناصر امسال نیز برای تکمیل پازل فتنه می‌خواهند این بار روح الله زم های دیگر را در صحن دانشگاه علم کنند، غافل از اینکه دانشجوی مسلمان ایرانی بیدار است و با مشت های گره کرده پاسخ آنها را داده و این عناصر زیر پای دانشجویان انقلابی لگدمال خواهند شد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: در پایان باید خدمت ملت شریف ایران از این تریبون مقدس عرض نماییم که بدانید جنبش دانشجویی مسلمان کشور به ویژه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی ایران اسلامی ضمن دعوت از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی 13 آبان به ملت اطمینان داده که در تمام مشکلات به ویژه بحث‌های معیشتی در کنار مردم ایستاده و وظیفه خود را مطالبه به حق حقوق تضعیف شده مردم از دولت و سایر سازمان ها و نهاد های کشور می‌داند. در این مسیر سختی های بسیاری است که با همراهی مردم همیشه در صحنه به فضل الهی سختی ها به شیرینی تبدیل شده و سرانجام کار جنبش دانشجویی به عنوان فرزندان ملت برای مردم اثر بخش خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031719

وب گردی

وب گردی