اجرای طرح دانش‌بنیان تولید محصولات ارگانیک با نظارت دانشگاه آزاد در دزفول

رئیس مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک استان خوزستان گفت: فاز نخست طرح تولید محصولات سالم بر روی ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه دزفول با نظارت دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید طاهری‌قنادرئیس مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک استان خوزستانصبح امروز در مراسم اجرای طرح تولید محصولات سالم در دزفول اظهار کرد: تولید محصولات سالم یکی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر امنیت غذایی و سلامت جامعه محسوب می‌شود؛ بنابراین در این راستا این طرح با کشت‌های کلم هویج و سیب‌زمینی و پیاز با مشارکت کشاورزان منطقه، اتحادیه زراعی و باغی، اتحادیه باغداران و شورای صنف کشاورزان شهرستان و با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی استان و شهرستان دزفول اجرا می‌شود.

وی افزود:‌‌ کشاورزان هدف در این طرح، علاوه بر مشاوره و نظارت‌های فنی مستمر، آموزش‌های مهارتی لازم را از نظر مبانی حاصلخیزی خاک و رژیم‌های تغذیه، مبانی مبارزه با علف‌های هرز و مبارزه با آفات و بیماری‌ها را زیر نظر کارشناسان و اعضا هیئت علمی مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول فرا می‌گیرند.

رئیس مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک استان خوزستان عنوان کرد: به‌منظور اجرا شدن فازهای بعدی طرح توسعه تولید محصولات سالم کشاورزی از همه ارگان‌ها و نهادهای ذی‌ربط، کشاورزان سبزی و صیفی‌کار و باغداران منطقه دزفول دعوت به همکاری و مشارکت می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز با معرفی ظرفیت‌های بالای کشاورزی این واحد دانشگاهی و اهمیت غذای سالم برای جامعه، گفت:مجوز فعالیت‌های دانش‌بنیان مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک دانشگاه از سازمان مرکزی و با بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از اردیبهشت ۱۳۹۸ اخذ و راه‌اندازی شد.

علی افروس در این باره افزود: ه‌منظور توسعه و گسترش فرهنگ تولید و مصرف محصولات سالم، حمایت و مشارکت همه نهادها و سازمان‌ها نظیر دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت جهاد کشاورزی، شرکت‌های تعاونی تولید کشاورزی و مشارکت همه عموم و کشاورزان نیازمند است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031721

وب گردی

وب گردی