تولید ماده‌ای جدید برای درمان سرطان کبد

متخصصان علوم پزشکی در چین موفق به تولید ماده‌ای جدید برای درمان سرطان کبد شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، موسسه مهندسی بیومدیکال Suzhou تحت نظارت آکادمی علوم چین به تازگی اعلام کرده است این محققان نوعی ماده نانومتری تولید کرده‌اند که می‌توان از آن برای درمان سرطان کبد استفاده کرد.

به گفته محققان، این ماده که در کنار پرتو درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، روشی موثر و ایمن برای درمان این نوع سرطان است.

پرتو درمانی که روشی استاندارد برای معالجه سرطان است، نقش مهمی در روند درمان این بیماری دارد اما با این حال برخی از انواع تومورهای سرطانیِ جامد، نسبت به این روش درمان مقاوم بوده و در نتیجه این بافت‌های سرطانی با پرتو درمانی قابل معالجه نخواهند بود. در چنین مواقعی سلول های سرطانی شانس بقا پیدا کرده و احتمال عود کردن بیماری وجود دارد.
مدت هاست محققان به دنبال روشی برای مقابله با این تومورهای مقاوم هستند تا بتوانند آنها را به‌طور کامل ریشه‌کن کنند.

هم اکنون متخصصان چینی در این موسسه موفق به ساخت نوعی نانوذرات از جنس سیلیسیم دی‌اکسید و طلا شدند که حدود ۲۰۰ نانومتر طول و ۱۰۰ نانومتر عرض دارند.

این نانوذرات از طریق تزریق وریدی وارد بدن می‌شوند و به بافت سرطانی می‌رسند. همچنین این ذرات حامل نوعی داروی ضد سرطان هستند و این دارو را به سلول‌های تومور منتقل می‌کنند.

به گفته محققان، آزمایشات انجام شده روی موش ها نشان داده است که استفاده از نانوذرات جدید در روند درمان، حساسیت تومورها را به پرتو درمانی افزایش داده و می تواند با آنها به شیوه‌ای موثرتر مقابله کند.

به گزارش شینهوا، همچنین وجود نانو ذرات طلا به همراه داروی ضد سرطان، قدرت مقابله این نانوذرات با سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد.

جزئیات بیشتر این تحقیق در مجله Applied Materials and Interfaces چاپ انجمن شیمی آمریکا منتشر شده است.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1031724

وب گردی

وب گردی