آخرین مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری اعلام شد

دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با محورهای "علم اطلاعات و دانش‌شناسی"، "علوم آرشیوی"، "مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی و نسخه پژوهی"، "تاریخ شفاهی" و "تحول دیجیتال در کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی" برگزار می‌شود و صاحبان ایده و پژوهشگران تا ۱۹ آبان ماه فرصت دارند آثار خود را به این جشنواره بفرستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان اسناد و کتابخانه ملی به منظور معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی، علوم آرشیوی و اسنادی، ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و نسخ‌ خطی با هدف حمایت و تشویق پژوهشگران از سال ۱۳۸۹، حرکتی نو را با عنوان «جشنواره هفته پژوهش» آغاز کرده و تاکنون ۹ دوره از این جشنواره برگزار شده است.

بر این اساس محققانی که در هر یک از محورهای "علم اطلاعات و دانش‌شناسی"، "علوم آرشیوی"، "مطالعات ایران‌شناسی واسلام‌شناسی و نسخه پژوهی"، "تاریخ شفاهی" و "تحول دیجیتال در کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی"، دارای ایده و آثار پژوهشی هستند می‌توانند ایده خود را در هر یک از قالب‌های کتاب تصنیف یا تالیف، طرح پژوهشی خاتمه یافته، پایان نامه کارشناسی ارشد/رساله دکتری خاتمه یافته و ایده و تولید فناورانه با تاکید بر تحول دیجیتال ارائه دهند. البته الزامی است که آثار فوق در فاصله زمانی مهر ۱۳۹۷ تا مهر ۱۳۹۸ تدوین یا منتشر شده باشند.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای نخستین بار در دهمین جشنواره پژوهشی خود از ایده‌های برتر در حوزه کتابخانه، فناوری و امور آرشیوی با تاکید بر تحول دیجیتال تقدیر خواهد کرد. این در حالی است که بخش تقدیر از پژوهشگران، ویژه کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی(اعضای هیات‌علمی و کارشناسان) است و بخش ایده‌های برتر در جشنواره دهم به بخش‌های جشنواره اضافه شده است.

برای اجرای روند بررسی و ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه، کمیته ‌علمی جشنواره در اداره کل پژوهش کتابداری و آموزش تشکیل می­‌شود. در کمیته علمی آثار رسیده بر مبنای امتیازهای قابل‌محاسبه برای اعضای هیئت‌علمی مؤسسه‌های پژوهشی، آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت‌ علمی و مؤسسات عالی علمی و پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با همکاری داوران منتخب مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و آثار فاقد سند معتبر و گواهی معتبر از ارزیابی خارج می­‌شود. در نهایت، طی جلسات متعدد آثار دریافت شده و پژوهشگران شرکت کننده مورد ارزیابی نهایی قرار می­‌گیرند.

در روند داوری هر اثر برای دو داور متخصص در حوزه مرتبط ارسال و میانگین امتیازات داوری محاسبه می‌­شود. درصورتی که اختلاف آرای دو داور اول و دوم تفاوت معنی‌داری داشته باشد، اثر برای داور سوم ارسال می‌شود. پایان‌نامه‌های همکاران داخل سازمان را یک داور از داخل و یک داور از خارج سازمان ارزیابی می­‌کنند.

علاوه بر شرایط و شاخص‌­های عمومی ارزیابی محتوا، موضوع، و ساختار علمی آثار، موارد زیر نیز در ارزیابی و داوری‌ها تاثیرگذار خواهد بود:

اثربخشی، حل مسئله، و رفع نیازهای علمی و فنی سازمان اسناد و کتابخانه ملی؛ اثربخشی و رفع نیازهای علمی و فنی در موضوع / رشته مورد نظر؛ خلاقیت و نوآوری و کاربردی بودن

پژوهشگران و صاحبان ایده می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۱۹به آدرس http://www.nlai.ir/research-festival ارسال کنند.

مهلت تعیین شده برای ارسال آثار تمدید نخواهد شد و آثار دریافتی بعد از این تاریخ در فرایند داوری قرار نمی‌گیرند. تاریخ برگزاری مراسم جشنواره پژوهش متعاقبا اعلام خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با اهداف ایجاد بستری مناسب برای تکریم مقام والای اندیشمندان و پژوهشگران عرصه پژوهش و فناوری مبتنی بر سه حوزۀ کتابداری و اطلاع‌رسانی، علوم‌آرشیوی واسنادی، مطالعات ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و نسخ‌خطی؛ شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و کشف استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف پیشگفته؛ ایجاد انگیزه در پژوهشگران و نوآوران داخلی؛ گسترش تجربه‌های علمی و ایجاد تعامل و همکاری علمی میان پژوهشگران و فراهم‌سازی فضایی پرشور و رقابتی میان اندیشمندان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031742

وب گردی

وب گردی