لایسنس منبع تعذیه‌های هوشمند تحت شبکه تولید شد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی منبع تغذیه هوشمند تحت شبکه (poe ) را تولید کرده‌اند.

علی‌اصغر سماوات دانشجوی مهندسی الکترونیک دانشکده فنی همدان و مجری طرح تولید منبع تغذیه هوشمند تحت شبکه (poe )، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره این محصول گفت: تجهیزاتی که تحت شبکه‌های اینترنتی کار می‌کند، برای راه‌اندازی نیاز به منبعی برای تغذیه دارد که به صورت سنتی با سیم کشی معمولی برق ساخته می‌شود؛ اما الان در تمام دنیا یک سری منابع تغذیه جدید رایج توسط کشورهای آمریکایی و اروپایی تولید می‌شود که در آن سیم کشی برق از شبکه‌های کامپیوتری حذف و توسط منابع تغذیه هوشمند، برق و دیتا روی کابل شبکه به صورت هم‌زمان منتقل می‌شود.

سماوات ادامه داد: در خاورمیانه اولین شرکتی هستیم که لایسنس منبع تعذیه‌های هوشمند تحت شبکه را ایجاد کردیم؛ این در حالی است که سایر شرکت‌های دنیا با لایسنس دو شرکت اروپایی و چند شرکت آمریکایی این محصول را می‌سازند. در واقع شرکت دانش بنیان ما لایسنس ایرانی را برای این دستگاه‌ها ساخته و ایجاد کرده است.

او با بیان این که برای ساخت محصول حمایت مستقیمی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نداشتیم ادامه داد: البته دانشگاه آزاد اسلامی برای احداث شرکت، فضایی در پارک علم و فناوری در اختیار ما گذاشت که به رشد و ارائه محصول کمک کرده است.

مجری این طرح ادامه داد: صحبت‌هایی با مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی داشتم مبنی بر این که خود پارک می‌تواند تبلیغ کننده بزرگی باشد برای این که خریدار به محصول ایرانی اطمینان کند. در واقع این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات محصولات ایرانی است که طبع مشتری و خریدار ایرانی با محصول خارجی گره خورده است و برای این که این گره باز شده و به محصول ایرانی گره بخورد باید یک سازمان با ارگان سردمدار این موضوع باشد.

سماوات گفت: دانشگاه آزاد اسلامی هنوز حتی یکی از محصولات ما را نخریده و برای حل مشکل خود از محصولات خارجی در این زمینه استفاده می‌کند. تا زمانی که این بازار به داخل دانشگاه آزاد باز نشود، وقتی مشتری برای خرید محصول مراجعه می‌کند، اولین پرسش او این است که خود دانشگاه آزاد چند محصول را از ما خریده که از آن حمایت می‌کند، اگر بگوییم حتی یک محصول هم نخریده است، این احساس در او ایجاد می‌شود که این محصول قابل اعتماد نیست.

او با بیان این که دانشگاه آزاد می‌تواند یکی از مشتری‌های محصول ما باشد ادامه داد: هنوز منتظر هستیم که محصول‌مان اول به خود بازار دانشگاه آزاد معرفی شود. مسئولان دانشگاه آزاد اما می گویند در آینده نزدیک اتفاقات جدیدی می‌افتد و اعلام می‌کنند باید منتظر باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031769

وب گردی

وب گردی