معاون مسافری راه‌آهن خبر داد؛

ورود قطارهای 4 و 5 ستاره به مسیر اهواز/خارج‌سازی واگن‌های بدون تهویه‌

شنبه 11 آبان 1398 - 09:59
کد مطلب: 1031774
 ورود قطارهای 4 و 5 ستاره به مسیر اهواز

معاون مسافری راه‌آهن گفت: در مسیر ریلی جنوب با توجه به شرایط ویژه و خاص راه‌آهن، قطارهای 2 و 3 ستاره را به قطارهای 4 ستاره تبدیل کردیم حتی در مسیر اهواز، قطار 5 ستاره به صورت یک روز در میان راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، میرحسن موسوی گفت: در مسیر ریلی جنوب با توجه به شرایط ویژه و خاص راه‌آهن، قطارهای دو و سه ستاره را به قطارهای چهار ستاره تبدیل کردیم.

حرکت قطارهای چهار و پنج ستاره در مسیر اهواز

وی گفت: در حال حاضر در مسیر‌های رفت و برگشت تهران-خرمشهر، خرمشهر-مشهد و اهواز-مشهد، سیر این قطارهای چهار ستاره وجود دارد.

معاون مسافری راه‌آهن تأکید کرد: وضعیت قطارها در مسیر اهواز از منظر رتبه و درجه ارتقاء یافته است حتی ما در مسیر اهواز، قطار پنج ستاره به صورت یک روز در میان راه‌اندازی کرده‌ایم.

خارج‌سازی قطارهای بدون تهویه اهواز

موسوی گفت: همچنین در ‌مسیر اهواز قطار بدون تهویه تردد داشت که کلاً این قطارها را از این خط خارج کرده‌ایم.

چک و بررسی قطارها در‌ مبدأ و مقصد توسط ناظران راه‌آهن

وی گفت: برای همه مسائل جزئی قطارها در بخش راهبری، کترنیگ، تجهیزات و ایمنی، دستورالعمل‌هایی داریم که با حضور خود شرکت‌های ریلی خصوصی تهیه، تصویب و ابلاغ شده است.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: همین دستورالعمل‌ها چارچوب نظارت راه‌آهن را ‌شکل می‌دهد، بر اساس همین دستورالعمل‌ها، همکاران راه‌آهن در مبدأ، مقصد و بین ‌راه سوار قطار می‌شوند و قطارها را چک و بررسی می‌کنند.

برگرداندن پول مسافر و خسارت در صورت کسر خدمات از سوی شرکت‌های ریلی

موسوی گفت: محل‌هایی که مسافر درباره واگن و کیفیت خدمات دریافتی اعتراضی داشته باشد، می‌تواند از طریق سامانه تلفنی 5149 به ما گزارش دهد.

وی گفت: ما از جهت کسر خدمات هم دستورالعمل داریم که مشخص می‌کند چه چیزهایی کسر خدمات است‌ و اگر این کسر خدمات احراز شود، تلفن‌گرام می‌دهیم، بابت کسر خدمات شرکت را جریمه می‌کنیم و پول آن را به مسافر برمی‌گردانیم.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: مثلاً اگر در واگنی تهویه کار نکند یا دیزل خراب باشد، بلافاصله تلفن‌گرام می‌دهیم، به مسافران اطلاع‌رسانی می‌کنیم و مسافر تا یک ماه مهلت دارد بابت خدماتی که باید دریافت می‌کرد اما دریافت نکرده‌ است، ‌خسارت دریافت کند.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار