شهرداری روزهای پنجشنبه تعطیل است؟

مدیر کل منابع انسانی شهرداری تهران گفت: شهرداری روزهای پنجشنبه تعطیل نیست و بر اساس قانون کار افراد باید 44 ساعت در هفته فعالیت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد صادقی مدیرکل منابع انسانی شهرداری تهران ،‌ در پاسخ به چرایی تعطیلی شهرداری تهران در روزهای پنجشنبه گفت: بر اساس قوانین و مقررات موجود و ملاک عمل، ساعات کار تمامی کارکنان اعم از تابعین قانون استخدام کشوری، قوانین خاص استخدامی و کارگران تابع قانون کار 44 ساعت در هفته تعیین شده است.

وی افزود: با توجه به ماهیت فعالیت‌های شهرداری تهران اعم از خدمات شهری (رفت و روب، جمع آوری و مدیریت پسماند، فضای سبز، خدمات ایمنی و آتش نشانی، خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی و ...)، خدمات عمرانی ( آسفالت خیابان‌ها و معابر، نگهداشت پل‌ها، تونل‌ها، بزرگراه‌ها و ...)، شهرداری تهران را بر این داشته است تا در مناطق 22 گانه، سازمان‌ها و شرکت های تابعه به‌صورت شبانه روزی و 24 ساعته علاوه بر ساعات کاری قید شده در قانون حتی در پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل در حال خدمت رسانی به شهروندان تهرانی باشند.

مدیرکل منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: خدمات حمل و نقل عمومی( مترو، اتوبوسرانی و BRT ، تاکسیرانی، مدیریت پایانه ها و پارکسوارها، خدمات ترافیکی و کاهش آلودگی هوا و ...)، خدمات اجتماعی( گرمخانه ها، جمع آوری متکدیان و کارتن خواب ها، انجام مراسم مناسبتی و اعیاد از جمله نماز عید سعید فطر، جشن های نیمه شعبان عید غدیر خم و ...) به‌صورت شبانه روزی در نظر گرفته شده است.

به گفته صادقی، حوزه خدمات شهرسازی( جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، حفظ حریم شهر، نظارت و کنترل بر کیفیت و نحوه ساخت ساختمان‌ها و ...) خدمات بهداشتی و درمانی (کلینیک و درمانگاه‌های شرکت شهرسالم) نیز شبانه روزی فعال است.

وی گفت: همچنین پس از پایان ساعت اداری، یکی از معاونان شهردار و یکی از معاونان شهرداران مناطق 22 گانه علاوه بر شهرداران شب نواحی 123 گانه، به عنوان شهردار شب از ساعت 18:30 تا ساعت 6:30 صبح روز بعد بر فعالیت‌های فوق الذکر و کارکنان شیفت شب در تمامی حوزه‌ها نظارت مستمر دارند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031787

وب گردی

وب گردی