تولید کیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف آزمایشگاهی در واحد همدان/ سرای نوآوری در حوزه مبل و منبت و IT در واحدهای استان ایجاد می‌‌‌شود

معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد همدان گفت: تولید کیت‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف آزمایشگاهی در واحد همدان با توجه به وارداتی بودن آن، منجر به خودکفایی ایران در تأمین این مواد مورد نیاز برای آزمایشگاه‌‌‌ها شده است.

منصور اسماعیل‌پور معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد همدان در گفت‌‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تولید محصولات دانش‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان در این واحد دانشگاهی گفت: در مراکز رشد دانشگاه آزاد استان همدان موفق به تولید محصولات مختلفی چون کیت تشخیص سرطان دهانه رحم، یونیت دندان‌‌‌‌‌‌‌پزشکی و کیت تشخیص نیترات آب و تب کریمه کنگو شدیم. تمامی این محصولات برای اولین‌‌‌بار در کشور تولید شده و کلیه مجوزهای مربوط برای تجاری‌‌‌سازی این محصولات صادر و با جذب سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذار مناسب به زودی این تولیدات به بازار عرضه می‌‌شوند.

وی درباره تولید محصولات دانش‌‌‌‌بنیان در مراکز رشد واحدهای استان همدان تشریح کرد: تولید کیت‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف آزمایشگاهی با توجه به نوع تولید این محصولات و وارداتی بودن بخش زیادی از آن، منجر به خودکفایی در تامین این مواد مورد نیاز برای آزمایشگاه‌‌‌ها شده و علاوه بر اینکه مانع خروج ارز از کشور برای واردات این محصولات می‌‌‌‌‌‌شود، منجر به استقلال و عدم نیاز به بیگانگان نیز خواهد شد. بدون تردید، تولید محصولاتی از این دست در دانشگاه آزاد دستاورد بزرگ ملی برای این دانشگاه محسوب می‌‌‌‌شود.

معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد همدان در ادامه اظهار کرد: با توجه به بخشنامه سازمان مرکزی مبنی بر اولویت تامین محصولات مورد نیاز در واحدهای مختلف دانشگاهی، محصولاتی چون یونیت دندان‌‌‌‌‌‌پزشکی را می‌‌‌توان به واحدهای دندان پزشکی دانشگاه آزاد در سراسر کشور عرضه کرد.

اسماعیل‌پور یادآور شد: محصولات دیگری چون اسکوپ سنگ‌‌‌نما که مانع افتادن سنگ‌‌‌های ساختمانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند؛ همچنین تولید المان خنک‌‌‌‌‌‌‌‌کننده در حوزه مکانیک و طراحی بازی‌‌های کامپیوتری را در واحد همدان داریم که این محصولات هم در مرحله تجاری‌‌‌‌‌‌سازی و بازاریابی قرار دارند.

وی درباره طرح پایش و ماموریت واحدهای استان همدان در این طرح گفت: طرح پایش در دانشگاه آزاد، نشان‌‌‌‌دهنده دغدغه‌‌‌مند بودن این دانشگاه بزرگ کشور، نسبت به مشکلات و حل مسائل موجود بوده و مبنای اصلی این طرح بر آمایش سرزمین قرار گرفته است. نظام موضوعات طرح پایش در دانشگاه آزاد استان همدان دربردارنده موضوع مبل و منبت در واحد ملایر و صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی واحد همدان قرار گرفته است.

معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد همدان تصریح کرد: موضوع پایان‌‌نامه‌‌‌های دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در واحدهای مربوط به استان همدان بر مبنای محورهای تعیین شده در نظام موضوعات متصل به طرح پایش قرار گرفته است. کلیه دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هم باید پایان‌‌نامه‌‌‌های خود را بر مبنای همین محورها که منجر به توسعه صنعت چوب و کشاورزی در کشور می‌‌شود، انجام دهند.

اسماعیل‌پور درباره طرح پویش و راه‌‌‌‌‌‌اندازی سرای نوآوری در واحد همدان گفت: طرح پویش و کار همراه با تحصیل، برای دانشجویان، منجر به توسعه مهارت‌‌آموزی و تربیت فارغ‌‌التحصیلاتی خواهد شد که جذب حداکثری در بازار کار و اشتغال را به دنبال خواهد داشت. باید برای اجرایی‌شدن طرح پویش همه با هم با عزمی راسخ گام برداریم. اکنون نیازمند تحول درونی اساسی در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری هستیم و بدون تردید، کشور به این تحول نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در دانشگاه آزاد استان همدان داریم، توانمندی لازم برای ایجاد سرای نوآوری در حوزه آی تی و مبل و منبت در واحدهای دانشگاهی ما وجود دارد و در ماه‌‌‌های آینده، مجوز تاسیس این سراها صادر شده که این امر می‌‌‌تواند عاملی موثر در جذب دانشجوی بیشتر در واحدهای دانشگاه آزاد باشد و به نوعی نویددهنده مهارت‌‌‌آفرینی و اشتغال برای دانشجویان این دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031813

وب گردی

وب گردی