نقش پررنگ زنان در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی

دبیر علمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی گفت: در دوره گذشته 2 کمیته توسط اعضای زن هیئت علمی مدیریت می‌شد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، زنان نقش پررنگی در یازدهمین جشنواره فارابی ایفا خواهند کرد.

سید عبدالامیر نبوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ارزیابی آثار یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی اظهار کرد: دو بخش برای ارزیابی آثار 15 کمیته جشنواره فارابی در نظر گرفته شده است که شامل افراد کمتر از 35 سال (جوان) و افراد بیش از 35 سال (میانسال) است. آثاری که به مرحله گزینش نهایی و شایستگی تقدیر برسند، حداقل 5 بار مورد داوری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: تمامی فرآیند‌های علمی جشنواره بین‌المللی فارابی باید قبل از پایان سال 98 به پایان برسد، مراسم اختتامیه این جشنواره در بهار سال آینده برگزار خواهد شد.

دبیر علمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی با اشاره به نحوه گزینش اعضای هیئت علمی در کمیته‌های مختلف این جشنواره گفت: سال گذشته در هر کمیته علمی حداقل یک و حداکثر سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر کشور به جز شهر تهران حضور داشتند.

وی اضافه کرد:‌ باعث افتخار ما بود که اعضای هیئت علمی از دانشگاه‌هایی مانند شیراز، تبریز،‌ مشهد،‌ اراک،‌ قم، اهواز و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در قالب کمیته‌‌های علمی هم به عنوان مدیر کمیته و هم به عنوان عضو کمیته مشغول به فعالیت بودند. این افراد شامل استادان، همکاران در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی است.

نبوی با اشاره به استفاده از پتانسیل اعضای زن هیئت علمی در مدیریت کمیته‌های جشنواره فارابی بیان کرد: در دوره گذشته 2 کمیته به طور مشخص توسط اعضای زن هیئت علمی مدیریت می‌شد، در حال حاضر به دلیل اینکه کمیته‌های جشنواره فارابی در حال راه‌اندازی است، فعلا آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، زنان نقش پررنگی در یازدهمین جشنواره فارابی ایفا خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به محور انتخاب داوران هر کمیته گفت: محور اول انتخاب مدیریت کارگروه‌ها شایستگی علمی افراد است،‌ با توجه به حضور جدی‌تر بانوان در سمت‌های پژوهشی، آموزشی و عضویت در جامعه علمی کشور تلاش کرده‌ایم عضویت آنان در جامعه علمی کشور بیشتر شود. همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، در سال گذشته مدیریت 2 کمیته در جشنواره بین‌المللی فارابی با اعضای زن هیئت علمی بود؛ اما در تمامی کمیته‌ها حداقل یک و حداکثر سه عضو هیئت علمی خانم داشته‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031829

وب گردی

وب گردی