نیاز شهرها به طبیبان شهری

معاون وزیر کشور گفت: شهرها امروز بیشتر از مدیران شهری به طبیبان شهری نیاز دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد جمالی نژاد معاون وزیر کشور عصر امروز در مراسم پایانی چهارمین دوره اعطای جایزه خشت طلایی تهران گفت: همیشه گفته شده است که اندیشه پایه و اساس زندگی انسان است و این موهبت الهی درک هستی را برای انسان فراهم می‌کند.

وی افزود: همه چیز حاصل یک اندیشه است به گونه‌ای که مولانا می‌گوید ای برادر تو همه اندیشه‌ای ... و این فقط یک شعر نیست بلکه عین حکمت متعالی است.

جمالی نژاد ادامه داد: انسان آنی است که می‌اندیشد و با اندیشه خود می‌آفریند و مولانا در جایی دیگر می گوید که همه عالم فطرتی از اندیشه است.

معاون وزیر کشور گفت: قدما و فلاسفه قبلی هم اعتقاد داشتند که عالم محصول یک نوع اندیشه است و اگر قرار بود اندیشه‌های مختلفی وجود داشته باشد این ساخت به سمت فساد می‌رفت.

وی ادامه داد: باید پرسید چرا برخلاف ساخت هزاران روگذر و زیرگذر و اتوبان و خیابان هنوز چالش ترافیک حل نشده است چرا هنوز مشکل آلودگی حل نشده است؟

جمالی نژاد تصریح کرد: چرا با ساخت هزاران فرهنگسرا و کلینیک روانشناسی و مرکز مشاوره هنوز آسیب‌های اجتماعی از بین نرفته است و ما هنوز گرفتار این گونه مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: دلیل این امر این است که شهرهای ما براساس علم ساخته شده است حال آنکه علم پایین‌ترین درجه از دانش و معرفت است.

معاون وزیر کشور گفت: علم و دانشی موفق خواهد شد که از معرفت برخوردار باشد و زمانی که ما از شهر صحبت می‌کنیم باید یادمان باشد که شهر را یک موجود زنده بنگریم و آن را یک موجود زنده بپنداریم.

جمالی نژاد افزود: من اعتقادم این است که ما بیشتر از آنکه به مدیران شهری نیاز داشته باشیم به طبیبان شهری نیاز داریم زیرا حال شهرها را طبیبان می‌توانند خوب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031856

وب گردی

وب گردی