کسب نخستین مرتبه علمی «استاد تمامی» رشته مهندسی نساجی و پلیمر توسط عضو هیات علمی واحد یزد 

سید علی المدرسی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد یزد گفت: محمد میرجلیلی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد توانست نخستین درجه علمی استاد تمامی مهندسی نساجی وپلیمر استان یزد را کسب کند .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، محمد میرجلیلی عضو هیئت علمی دانشکده نساجی و پلیمر واحد یزد درخصوص فعالیت های علمی و آموزشی خود گفت: در ابتدا مدرک کارشناسی خود را در سال ١٣٧٠ در رشته مهندسی نساجی - شیمی نساجی و علوم الیاف از دانشگاه آزاد اسلامی یزد و پس از آن از طریق بورس دانشگاه آزاد ، مدرک کارشناسی ارشد را از واحد تهران جنوب دریافت کردم.

وی افزود: مدرک دکتری خود را نیز در سال ۱۳۸۱از طریق بورسیه واحد علوم و تحقیقات تهران اخذکردم که در واقع کل مقاطع تحصیلات تکمیلی بورس دانشگاه بودم.

وی تصریح کرد: موضوع رساله دکتری من در زمینه کاربرد فیزیک پلاسما در صنعت نساجی با محوریت بهبودخواص رنگ پذیری پارچه های پلی پروپیلن در حضور پلاسما سرد هلیم بوده است و در واقع جزو اولین فردی در کشور بودم که در خصوص کاربرد تکنولوژی پلاسمای سرد در صنعت نساجی در مرکز فیزیک پلاسمای علوم و تحقیقات تهران کار کردم و حاصل آن مطالعات و تحقیقات، ضمن بنیانگذاری طراحی و ساخت تجهیزات تکمیل منسوجات با پلاسما سرد به عنوان یک روش دوست دار محیط زیست چاپ دو مقاله معتبر علمی و تالیف کتاب کاربردهای فیزیک پلاسما در صنعت نساجی بوده است.

وی عنوان کرد: در دیگر زمینه ها یعنی طراحی و ساخت ماشینهای آزمایشگاهی و با توجه به نوع گرایش خودم در زمینه رنگ، در بخش پساب و حذف آلاینده های رنگی و بمنظور حفظ محیط زیست، استفاده از تکنولوژی نان در صنعت نساجی و همچنین در بخش منسوجات خود تمیز شونده و منسوجات پزشکی و در الکترو ریسی برای تولید نانو الیاف فعالیت های تحقیقاتی زیادی انجام داده ام . در سالهایی که در دانشگاه علوم تحقیقات تهران و همچنین دانشگاه آزاد یزد فعالیت داشته ام همواره سعی کردم ضمن انجام فعالیتهای کاربردی با مراکز و صنایع نساجی ارتباطات خوبی ایجاد نمایم.

استاد تمام و نخبه در زمینه فعالیتهای پژوهش و تحقیقاتی واحد یزد اذعان کرد: در این سال ها راهنمایی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری زیادی را برعهده داشته و افتخار می کنم دانشجویان من در حال حاضر مدیران ارشد و تاثیر گذار صنعت نساجی و پوشاک کشور هستند. و در حال حاضر نیز در دانشکده مهندسی نساجی و پلیمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد مشغول خدمت رسانی به جامعه علمی و پژوهشی کشورم هستم.

عضو هیئت علمی دانشکده نساجی و پلیمر دانشگاه خاطرنشان کرد: درحال حاضر بنده دارای ۱۹جلدکتاب تالیفی و ترجمه هستم و موفق به تدوین و چاپ بیش از ٩٠ عنوان مقاله بین المللی و ۱۲عنوان مقاله در ژورنالهای داخلی و همچنین ثبت ٤ مورد اختراع در حوزه کاری خود شده ام که البته بی شک همکاران و دانشجویان عزیزم در این راستا بسیار تاثیر گذار بوده اند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲مرتبه در همایش سالیانه پژوهشگر نمونه استان جایزه دریافت کرده ام و همچنین در جشنواره نانو دانشگاه آزاد اسلامی کشور به دلیل تالیف کتاب «نانو تکنولوژی» با همکاری دکتر محمدرضا سید میر عضو هیئت علمی دانشکده نساجی واحد یزد مقام برگزیده کتاب سال این دانشگاه را در سطح ملی کسب کردم.

محمدمیرجلیلی بیان کرد: براساس تز دکترا برای اولین بار در سال۱۳۷۷ در مرکز آزمایشگاهی فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات تهران کاربرد فیزیک پلاسما در صنعت نساجی را طراحی کردیم که این فعالیت تحقیقاتی را از دوره دکتری خود آغاز و اکنون نیز به کمک دانشجویان مقطع دکتری در حال توسعه در بخش اصلاح سطحی انواع منسوجات و ساخت دستگاههای نیمه صنعتی تکمیل منسوجات با روش پلاسما سرد که بسیار مورد استقبال محیط زیست هم قرار گرفته هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار داشت: این دانشکده از سال ۱۳۶۱ تاسیس و به عنوان دومین مرکز آموزشی صنعت نساجی در سطح دانشگاهها بعد از دانشگاه صنعتی امیر کبیر ، تاکنون بیش از ۲هزار فارغ التحصیل و بیش از ٥٠ دانش آموخته دکتری داشته است که اکثر آنها در سازمانهای مهم دولتی و دانشگاه های برتر کشور مشغول به خدمت رسانی در این حیطه و به عنوان کارآفرین نمونه هستند.

وی درپایان تاکید کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی یزد خوشبختانه توازون خوبی میان محققان و اساتید با صنعت شکل گرفته است و باید از توان اساتید هیئت علمی دانشگاه با همکاری دفتر ارتباط با صنعت و با در نظر گرفتن نیازها و مشکلات صنعت استان در برقراری ارتباط موثر تلاش کرد.

/انتهای پیام

کد خبر: 1031878

وب گردی

وب گردی