مرکز تحقیقات داروهای گیاهی دامغان با 6 آزمایشگاه مجهز آغاز‌به‌کار کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از آغاز‌به‌کار مرکز تحقیقات تولید و فناوری داروهای گیاهی با 6 آزمایشگاه مجهز خبر داد.

نعمت اله نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی در حوزه داروهای گیاهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان دارای سه دانشکده داروسازی، علوم پایه و کشاورزی است که در این دانشکده‌ها اعضای هیئت علمی متخصص را در گروه‌های شیمی، زیست شناسی، گیاهان دارویی و فارماکولوژی، بیوفارماسی و فارماکوکینتی در هسته‌های پژوهشی کنار هم جمع کردیم که در تولید داروهای گیاهی کمک‌رسان باشند.

او ادامه داد: این قضیه را چند ماه است که پیگیری کردیم و در نهایت دو هفته پیش موفق شدیم مجوز مرکز تحقیقات را از دکتر نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با نام تولید و فناوری داروهای گیاهی اخذ کنیم.

نعمتی گفت: در این مرکز تحقیقات 6 آزمایشگاه مجهز را با برآورد تقریبی 10 میلیارد تومان آماده و راه‌اندازی کردیم و در نهایت مجوز را دریافت و مرکز را افتتاح کردیم. برنامه‌مان این است که تا سال آینده حداقل بتوانیم 4 داروی گیاهی را به بازار عرضه کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اضافه کرد: حوزه پژوهشی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یک سری بررسی‌ها روی گیاهان دارویی انجام دادند و قرار شد با هماهنگی آن ها تولید داروهای گیاهی را ادامه دهیم.

او با بیان این که شمال دامغان گیاهان دارویی فراوانی دارد که مهم‌ترین آن باریجه است ادامه داد: شمال دامغان مستعد گیاهان دارویی است که ان‌شا‌ءالله از این ظرفیت استفاده، از گیاهان دارویی عصاره‌گیری کرده و آن‌ها را تبدیل به داروهای گیاهی خواهیم کرد.

به گفته نعمتی مرکز تحقیقات تولید و فناوری داروهای گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، یکی از پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی در حوزه داروهای گیاهی است که با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان با تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی راه‌اندازی شده است.

او گفت: این دانشگاه اکنون با درجه جامع و با دارا بودن مراکز تحقیقات دارویی با تکیه به مطالعات گیاهان دارویی و مرکز رشد علوم دارویی به منظور تولید و تجاری سازی محصولات سهم ویژه‌ای را در تولید علم، دارا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031886

وب گردی

وب گردی