شورای عالی پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی مرجع تأیید کلیه امور پژوهشی است/ اعطای 50 میلیون تومان گرنت پژوهشی به پژوهشگران برتر دانشگاه

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حوزه‌‌‌های مختلفی در پژوهش داریم که شامل انتشارات، ارتباط با صنعت، آزمایشگاه‌‌‌ها و خدمات آزمایشگاهی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی شده و تمام تصمیماتی که نیاز به تصویب و ابلاغ داشته باشند در کلیه این حوزه‌‌‌‌‌ها باید به تأیید شورای عالی پژوهش برسند.

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت اصلی شورای عالی پژوهشی در دانشگاه آزاد گفت: شورای عالی پژوهش عالی‌‌‌ترین مرجع تصمیم‌‌‌گیری در خصوص مسائل پژوهشی دانشکده‌‌‌هاست و تمام کمیسیون‌‌‌ها و کمیته‌‌‌هایی که تصمیم‌‌سازی می‌‌‌کنند در حوزه پژوهش دانشگاه آزاد، زیر نظر شورای عالی پژوهش فعالیت دارند.

نایب رئیس شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: حوزه‌‌‌های مختلفی در پژوهش داریم که شامل انتشارات، ارتباط با صنعت، آزمایشگاه‌‌‌ها و خدمات آزمایشگاهی، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی شده و تمام تصمیماتی که نیاز به تصویب و ابلاغ داشته باشند در کلیه این حوزه‌‌‌‌‌ها باید به تایید شورای عالی پژوهش برسند.

وی درباره ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد که در هفته پژوهش برگزار می‌‌‌شود اظهار کرد: در اواخر آذرماه که با عنوان هفته پژوهش نام‌‌‌‌گذاری شده مجموعه علم و فناوری کشور، نمایشگاه‌‌‌‌هایی را برای ارائه محصولات دانش‌‌‌‌بنیان دانشگاه‌‌‌ها برگزار می‌‌کنند، دانشگاه آزاد هم مثل سال‌‌های گذشته، با ارائه دستاوردهای پژوهشی بیش از 400 واحد دانشگاهی، حضوری پررنگ در این نمایشگاه داشته و امسال هم برنامه‌‌‌ریزی شده تا این دانشگاه مثل گذشته، با گرفتن غرفه و حضور در این نمایشگاه، تولیدات پژوهشی خود را ارائه کند.

نگاهداری درباره رفع مشکلات مربوط به تجاری‌‌‌‌‌سازی و بازاریابی محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان دانشگاه آزاد تصریح کرد: برای رفع مشکلات مربوط به تجاری‌‌‌‌‌سازی و بازاریابی محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان، با راه‌‌‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری، شورای اقتصاد دانش‌‌‌بنیان و شکل‌‌‌گیری معاونت جدید؛ با عنوان معاونت نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد به سمت تجاری‌‌‌سازی محصولات پژوهشی دانشگاه آزاد و کاربردی کردن نتایج آن حرکت کردیم. مجموعه این ساختارها ایجاد آیین‌‌‌‌نامه اقتصاد دانش بنیان، شورای اقتصاد دانش‌‌بنیان شده که قصد حمایت از این تولیدات را دارد و کلیه این موارد در یک سال اخیر شکل گرفته است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: کلیه محصولاتی که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد ارائه می‌‌‌‌‌‌‌شود، باید دارای استاندارهای لازم بوده که کلیه شاخص‌‌‌‌‌های لازم برای ارائه این محصولات در نمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و بعد از تایید در این نمایشگاه قرار می‌‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: به دستاوردهای برتر و پژوهشگران نمونه که محصولات آنها با کسب استاندارهای لازم به عنوان آثار برتر شناخته می‌‌‌شوند، طی جشنواره فرهیختگان که برای تقدیر از پژوهشگران در ایام هفته پژوهش برگزار می‌‌‌شود، جوایزی اهدا خواهد شد. امسال با تصویبی که از سوی ستاد سیاست‌‌‌‌گذاری این جشنواره گرفتیم افزایش و جهش سه تا 5 برابری جوایزی بود که به نفرات برتر اهدا می شود. بالاترین جایزه دانشگاه آزاد به پژوهشگران برتر امسال، 10 میلیون پاداش نقدی و 50 میلیون گرنت پژوهشی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031898

وب گردی

وب گردی