لزوم ورود مضامین اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نسبت به انجام نشدن اقدام عملی و جدی درباره ورود مضامین مهم اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی نقد وارد کرد انتقاد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام علی ذوعلم در جلسه شورای مدیران سازمان که معاون و مدیران معاونت طراحی و تولید بسته‌های یادگیری، رئیس و مدیران پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش حضور داشتند با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی، گفت: مسئولان مربوطه در سازمان در یک زمان مشخص و کوتاه در گنجاندن معارف انقلاب در کتاب‌های درسی و تحقق منویات رهبری حکیم انقلاب در خصوص استفاده از محتویات و مطالب اسناد لانه جاسوسی و شرح این اتفاق بزرگ و تاریخی در کتب درسی برنامه‌ریزی و اقدام مفید و اثربخش داشته باشند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بحث دشمن شناسی را برای جوانان ایران اسلامی بسیار مهم دانست و ادامه داد: علی‌رغم اینکه 3 سال از منویات مقام معظم رهبری در این خصوص می‌گذرد اقدام جدی برای ورود مضامین مهم این کتاب‌ها و اسناد به کتب درسی، اهمیت معرفی توطئه‌هایی که آمریکایی‌ها در سفارت انجام می‌دادند صورت نگرفته است. نسل جوان و نسل جدید ما بدانند و بفهمند که آمریکا با اینجا چه کرده و چه توطئه‌هایی زیر سر داشته است.

وی ضمن تبریک ایام ماه ربیع و تشکر بابت زحمات علی باقرزاده در زمان حضورش در معاونت پشتیبانی سازمان پژوهش و آرزوی موفقیت در پست جدیدش در مرکز هماهنگی دفتر وزارتی، به انتصاب محمدمهدی کاظمی به عنوان معاون جدید توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اشاره کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص فرارسیدن 13 آبان روز، روز دانش‌آموز و روز جهانی استکبارستیزی و روز تسخیر لانه جاسوسی نیز گفت: 40سال از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا می‌گذرد و به‌درستی امام خمینی فرمودند؛ انقلاب دوم بزرگتر از انقلاب اول است اکنون این حرف پس از 40 سال امروز بسیار ملموس است.

وی با اشاره به برخی از توطئه‌های صورت گرفته توسط آمریکایی‌ها در جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر سفارت آمریکا در کشورمان وجود داشت حتما کشور عزیزمان مانند مصر و لیبی و عراق و لبنان امروز بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به جمله‌ای از یکی از سیاستمداران آمریکایی خطاب به یکی از رجال عراقی اشاره و بیان کرد: آن آمریکایی گفته بود که می‌دانی چرا در آمریکا هیچ وقت کودتا نمی‌شود؟ آن فرد عراقی پاسخ نه داد و فرد آمریکایی گفت چون آمریکا در واشنگتن سفارت ندارد. به همین جهت کودتایی نمی‌شود. یعنی آمریکا در هر جا سفارت دارد سعی می‌کند کودتایی کند و افرادی که دست نشانده خودشان هستند بر مسند قدرت قدرت بنشینند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مهم است جوانان ما پس از 12 سال تحصیلی بدانند چه نگرشی به غرب نسبت به سبک زندگی برای او شکل می‌گیرد، بیان کرد: مهم است که ما یک ملت آزاد بمانیم وعزت ملی، استقلال طلبی و عزت طلبی در جوانان ما موج بزند.

حجت‌الاسلام ذوعلم یادآور شد: این اقدام انقلابی توسط یک طیف بصیر، شجاع و دانشجویی انجام گرفت؛ اگر چه بعضی از افراد بعضاً اظهار پشیمانی کردند. این واقعیتی است که نشان می‌دهد انسان‌ها می‌توانند جهتشان را عوض کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031901

وب گردی

وب گردی