دانش‌آموزان حفظ سنگرهای علم و رسیدن به قله‌های معرفت را هدف قرار دهند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 13 آبان اعلام کرد: دانش‌آموزان باید با حفظ سنگرهای علم و دانش رسیدن به قله‌های معرفت و آگاهی را هدف قرار دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 13 آبان پیامی صادر کرد.

در ابتدای این حکم آمده است: 13 آبان سالروز حماسه‌های خونین و غرور آفرین نوجوانان و جوانان انقلابی این سرزمین است که در تاریخ پر افتخار انقلاب، سرفرازی ملت ایران را به دنبال داشته است و همانا ماندگار ترین آن‌ها حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در رویارویی با استکبارجهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار است که تبلور عینی آن در 13آبان سال 58 شکل گرفت و به حق یوم‌الله نامیده شد. یقیناً اگر نبود دست خدا و رهبری‌های معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) امروز این عزت و اقتدار و سربلندی را شاهد نبودیم. به دنبال حرکت عظیم دانش‌آموزان در 13 آبان 57 و شهادت دانش‌آموزان غیور و شجاع که منجر به جاری و ساری شدن خون تازه‌ای در رگ‌های قیام الهی مردم شد و همه اقشار مختلف مردم ایران از زن، مرد، پیر و جوان نقش تاریخی خود را در عمل به تکلیف الهی ایفا کردند. در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال دیگری داشتند و نقش اساسی تری راایفا کردند. قطعاً دانش آموزان امروز، نیز به تاسی از آنان دست در دست هم و پشت سر ولی امر خود در راه مبارزه با استکبار، فریاد عدالتخواهی سر داده و امید بخش آینده‌ای روشن در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خواهند بود.

در ادامه این جوش و خروش انقلابی، دانشجویان به پیروی از رهبر شجاع و مراد خود، دیوارهای بلند و پوشالی استکبار را فرو ریختند و با تسخیر لانه جاسوسی به عنوان مرکز توطئه علیه انقلاب، انقلاب دوم را به تعبیر امام خمینی(ره) رقم زدند و زیبنده‌ترین درفش شجاعت را برافراشتند و با مراد خود عهد و پیمانی دوباره بستند که تا پای جان ایستاده‌اند تا ملت های مظلوم هم بیاموزند که دیوار استکبار هر چقدر هم بلند باشد با رهبری واحد و اتحاد ملت فرو ریختنی است و دیوار هیچ ظلمی تا ابد پابرجا نخواهد ماند.

در انتهای این حکم آمده است: سیزده آبان،‌ روز دانش آموز، روز فریاد و روز شهادت، روز مشت‌های گره کرده امت و روز شکست استکبار است. دانش‌آموزان در ادامه مسیر انقلابی خود در پیروزی انقلاب، در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم 36 هزار شهید در کنار 4 هزار و 600 شهید گرانقدر فرهنگی بر پیمان خود با امت اسلامی و رهبر خویش مهر تاییدی زدند و نقش خود را به خوبی ایفا کردند. اکنون نیز دانش‌آموزان باید با حفظ سنگرهای علم و دانش رسیدن به قله‌های معرفت و آگاهی را هدف قرار دهند و ادامه دهنده شایسته‌ای برای آنان باشند و عزت و اقتدار ملی ایران اسلامی را رقم بزنند. اینجانب به نوبه خود این روز با عزت را به آحاد ملت عزیز ایران به ویژه دانش‌آموزان عزیز و فرهنگیان گرانقدر تبریک و تهنیت می‌گویم و آرزومند عزت و سربلندی بیش از پیش کشور عزیز ایران اسلامی هستم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031911

وب گردی

وب گردی