ممنوعیت فروش سیگار در فروشگاه‌های آنلاین چین

چین فروش سیگارهای الکترونیکی را در فروشگاه‌های آنلاین به طور موقت ممنوع کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ممنوعیت فروش سیگار الکترونیکی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک پدیده بین المللی است. تنظیم کننده تنباکو در چین از شرکت های خرید آنلاین خواسته تا فروشگاه های آنلاینی که سیگار الکترونیکی می فروشند را به‌طور موقت ببندند.

مقامات چینی در اطلاعیه ممنوعیت فروش سیگار الکترونیکی در اینترنت، اظهار داشتند که این امر برای محافظت از سلامت جسمی و روانی افراد زیر سن قانونی بوده است.

هنوز مشخص نشده که این ممنوعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت این اولین باری نیست که خرده فروشان چینی سیگارهای الکترونیکی می‌فروشند اما این امر بسیار بیشتر از گذشته گسترده شده است. در ماه سپتامبر، سیگارهای الکترونیکی «Juul» فقط یک هفته پس از عرضه در چین از قفسه ها ناپدید شدند.

بنابراین چنین اتفاقی ضربه جدی برای سازندگان این نوع سیگارها در چین خواهد بود. این کشور بیش از 300 میلیون سیگاری در انواع مختلف دارد و این می تواند هم تولید کنندگان و هم فروشگاه های اینترنتی را که به فروش سیگار الکترونیکی زیادی وابسته هستند، تهدید کند.

این مساله ممکن است به چین نیز آسیب برساند زیرا توتون و تنباکو دولتی تقریباً شش درصد از درآمد مالیاتی این کشور را تامین می‌کند. در سراسر جهان نگرانی ها مبنی بر این که شرکت های سیگار الکترونیکی نوجوانان را هدف قرار می دهند، وجود دارد. اگر این طرح بر سلامتی نوجوانان و جوانان چین موثر باشد این کشور باید بخشی از درامد مالیاتی خود را فدا کند.

سیگار برقی یا سیگار الکترونیکی وسیله‌ای است الکترونیکی که استعمال دخانیات را شبیه‌سازی می‌کند. به آن وِیپ نیز می‌گویند.

این کار توسط تولید بخارات خاصی که بو، طعم، مزه و احساس کشیدن سیگار واقعی را به مصرف‌کننده بدهد اما زیانهای سیگار واقعی را نداشته یا این زیانها به حداقل برسد در این گونه سیگارها انجام می‌شود. در مورد مضرات احتمالی استفاده از سیگارهای الکترونیکی نمی‌توان با اطمینان نظر داد.

اگرچه این دستگاه‌ها احتمالاً در مقایسه با سیگارهای معمولی سالمتر هستند، تأثیرات بلند مدت استفاده از آن‌ها بر روی بدن انسان همچنان ناشناخته است. شواهد اولیه نشان می‌دهد استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند به ترک سیگار کمک کند، هرچند بهتر بودن کارایی این دستگاه‌ها در مقایسه با سایر روش‌های ترک سیگار هنوز به اثبات نرسیده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031913

وب گردی

وب گردی