واحد اردبیل با چراغ‌‌های LED ضد انفجار به نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد می‌‌‌آید / تولید رنگ خوراکی گیاهی و پرایمر در دانشگاه

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اردبیل گفت: هر سال به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاهی از دستاوردهای محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان دانشگاه آزاد برپا می‌‌شود و امسال، دانشگاه آزاد اردبیل چراغ‌‌‌‌های LED ضد انفجار را در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ارائه می‌‌‌‌کند.

فرزاد ستاری اردبیلی معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اردبیل در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی که در واحدهای دانشگاهی استان منتشر می‌‌‌‌‌شود گفت: یک مجله علمی و پژوهشی با موضوع علوم اجتماعی در واحد خلخال داریم که دارای مجوز وزارتین بوده و یک مجله ISC هم به زبان انگلیسی دارای نمایه معتبر بوده و با موضوع محیط زیست در واحد اردبیل منتشر می‌‌‌‌‌شود که دارای مجوز سازمان مرکزی است. این مجله هم به صورت فصلنامه منتشر می‌‌‌شود.

وی تشریح کرد: 4 مجله داخلی هم در واحد اردبیل داریم که به زبان انگلیسی و در قالب موضوعاتی چون برق، فیزیولوژی ورزشی، مدیریت، کامپیوتر و مدل آموزشی منتشر شده و در انتظار دریافت مجوز از سازمان مرکزی و وزارتین است. کلیه این مجلات دانشگاه آزاد استان اردبیل به صورت الکترونیکی منتشر می‌‌‌شوند و مجله‌‌‌هایی که مجوز وزارتین و سازمان مرکز دارند علاوه بر انتشار الکترونیکی تعدادی هم به صورت محدود و در نسخ کاغذی به سازمان‌‌‌‌‌ها و ارگان‌‌های مربوط ارسال می‌‌‌شوند.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: مدیر مسئول و سردبیر نشریات دانشگاهی بر طبق بخشنامه وزارت علوم در برخی از مجلات با توجه به موضوعی که دارند باید استاد تمام باشند و این ظرفیت در واحدهای مربوط که مجلات علمی و پژوهشی دارند وجود دارد.

اردبیلی درباره محصولات دانش‌‌‌‌‌‌‌‌بنیانی که در واحدهای دانشگاهی استان اردبیل تولید شده و منجر به خودکفایی در کشور شده است اظهار کرد: از جمله محصولاتی که در مراکز رشد واحد اردبیل برای اولین‌‌بار در کشور تولید شده است می‌‌توان به رنگ خوراکی گیاهی اشاره کرد که دو رنگ آن در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی به تولید رسیده است. تولید پرایمر از دیگر محصولات ما در مرکز رشد واحد اردبیل بوده که در صنعت لاستیک‌‌سازی کاربرد دارد. انحصار تولید این محصول در اختیار سه کشور دنیاست و این محصول جز مواد اولیه برای تهیه لاستیک بوده و جهت تجاری‌‌سازی این محصول با بخش صنعت قراردادی را منعقد کردیم که تا به حال در ایران تولید نشده و یک محصول وارداتی صرف است. کلیه این محصولات در مرحله تجاری‌‌‌‌‌‌سازی قرار دارد.

ستاری درباره ارائه محصولات دانش‌‌‌بنیان واحدهای دانشگاهی استان اردبیل در نمایشگاه فناورانه دانشگاه آزاد گفت: هر سال به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاهی از دستاوردهای محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان دانشگاه آزاد برپا می‌‌شود و دانشگاه آزاد اردبیل هم امسال مانند سال‌‌های گذشته محصولاتی را در این نمایشگاه ارائه می‌‌کند. از جمله این محصولات می‌‌توان به چراغ‌‌‌‌های LED ضد انفجار اشاره کرد که بالاترین بهره نوری را دارند و بابت فروش این محصول یک میلیارد تومان سال گذشته درآمدزایی داشتیم. 7 نوع گیاه دارویی هم تولید کردیم که در این نمایشگاه ارائه می‌‌شود و کلیه این محصولات تجاری‌‌سازی شده که در نمایشگاه فناورانه دانشگاه آزاد ارائه خواهد شد.

وی درباره طرح پایش و ماموریت واحدهای دانشگاهی استان اردبیل در این طرح گفت: طرح پایش در دانشگاه آزاد، نشان‌‌‌‌دهنده دغدغه‌‌‌مند بودن این دانشگاه بزرگ کشور، نسبت به مشکلات و حل مسائل موجود بوده و مبنای اصلی این طرح بر آمایش سرزمین قرار گرفته است. ماموریت تعیین شده برای واحد اردبیل در طرح پایش شامل موضوع گردشگری، آی تی، سلامت، انرژی و گیاهان دارویی شده که به تایید سازمان مرکزی رسیده و کلیه موضوعات پایان‌‌نامه‌‌های دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید بر محور این موضوعات، قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031925

وب گردی

وب گردی