مشکلات جدی دانشگاه‌های سطح یک به‌دلیل بودجه ناکافی / دانشجویان برای پیشرفت علمی کشور تلاش کنند

رئیس دانشگاه شیراز گفت: متأسفانه دولت به‌دلیل شرایط سخت اقتصادی، امکان تخصیص بودجه کافی به دانشگاه‌ها را ندارد و این مسئله، دانشگاه‌های کشور به‌ویژه دانشگاه‌های سطح یک را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

حمیدرضا نادگران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آینده دانشگاه‌های ایران اظهار کرد: دانشگاه‌های ایران در سال‌های اخیر از نظر کمی، رشد زیادی داشته‌اند؛ اما نبود توازن باعث شده مردم و جامعه با چالش‌های زیادی مواجه شوند. از طرفی فارغ‌التحصیلان به جمعیت جویای کار تبدیل شده و دولت را با بحران اشتغال روبرو می‌کنند؛ از سوی دیگر دانشگاه‌های کشور باید برای دانشجویان پرتعداد خود، امکانات آموزشی مهیا کنند که کار آسانی نیست.

وی ادامه داد: متأسفانه دولت به‌دلیل شرایط سخت اقتصادی، امکان تخصیص بودجه کافی به دانشگاه‌ها را ندارد و این مسئله، دانشگاه‌های کشور به‌ویژه دانشگاه‌های سطح یک را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. همچنین بودجه در نظر گرفته شده نیز به‌طور کامل پرداخت نشده که باعث می‌شود بسیاری از برنامه‌های دانشگاه‌ها به مرحله اجرا نرسد.

رئیس دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: شهر شیراز و استان فارس نقش مهمی در آموزش عالی کشور ایفا می‌کنند، این دو شهر گام مؤثری برای ارتقای نظام آموزشی برمی‌دارند. یکی از اتفاقات مثبت رخ داده در سال‌های اخیر، همبستگی بیشتر نهادهاست، همچنین دولت به نقش مهم و اثرگذار دانشگاه‌ها در مقابله با تحریم‌ها پی برده و از آنها برای ارائه راهکارهای علمی، کمک گرفته است

نادگران در پایان گفت: امید مهم‌ترین شاخصه‌ای است که هم دانشجویان، هم استادان و هم مدیران باید در وجود خود زنده نگه دارند. تا زمانی که به آینده امیدوار باشیم، می‌توانیم با هر مشکلی مقابله کرده و برای پیشرفت علمی کشور تلاش کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031964

وب گردی

وب گردی