تجلیل تولیت آستان قدس رضوی از آرین غلامی شطرنج‌باز حامی ملت مظلوم فلسطین

آرین غلامی شطرنج‌باز نوجوان تیم ملی کشورمان که در مسابقات بین‌المللی کشور سوئد از رویارویی با حریفی از رژیم‌صهیونیستی امتناع کرده بود، با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام احمد مروی در حاشیه دیدار مردمی‌ روزانه خود با آرین غلامی شطرنج‌ باز نوجوان تیم ملی کشورمان که در مسابقات بین‌المللی کشور سوئد از رویارویی با حریفی از رژیم‌صهیونیستی امتناع کرده بود، دیدار و از اقدام انقلابی وی تجلیل کرد.

حجت‌الاسلام مروی ضمن تقدیر از اقدام انقلابی این شطرنج باز نوجوان کشورمان، گفت: اینکه شما از یک نشان و قهرمانی برای رسیدن به هدفی بزرگتر می‌گذرید و بر سر دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و اسلامی ایستادگی می‌کنید، بسیار اقدام ارزشمندی است.

وی گفت: در مورد پوریای ولی نقل می‌کنند که بخاطر شادی دل مادر رقیبش مسابقه را می‌بازد، پوریای ولی در ظاهر بازنده یک رقابت بود اما با آن باخت نامش برای همیشه در تاریخ ماندگار شد، ولو اگر پیروز آن رقابت می‌بود نامی از او باقی نمی‌ماند.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به این شطرنج‌باز تیم ملی کشورمان با بیان اینکه اقدام شما در عدم رویایی با حریفی از رژیم غاصب و جنایت‌کار صهیونیستی عملی انسانی، اخلاقی و ارزشمند در راستای ایستادگی بر ارزش‌ها و اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود گفت: ما همه در معرض امتحانات الهی هستیم، آن عرصه برای شما امتحانی الهی برسر انتخاب پیروزی در یک رقابت بین المللی شطرنج یا ایستادگی بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی بود.

هنر، موجب تأثیرگذاری بیشتر و ماندگاری است

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در دیدار فاطمه عبادی هنرمند نقاش با شن کشورمان با تأکید بر اینکه استفاده از هنر فاخر در انتقال ارزش‌های دینی و اسلامی موجب افزایش تأثیرگذاری آن است،گفت: مقام معظم رهبری تعبیری در خصوص هنر دارند که می‌فرمایند «اگر کاری می‌خواهد ماندگار شود باید در قالب هنر قرارش داد»، حرم مطهر رضوی سراسر هنر بوده، برخی از کاشی کاری‌های این بارگاه نورانی مربوط به ۷۰۰ یا ۸۰۰ سال پبش است.

وی با بیان اینکه هنر نقاشی شما با شن، هنری زیباست که می‌توان آنرا در جامعه و برای نسل جوان ترویج داد،گفت: اینکه این هنر و استعداد خدادادی‌تان را در مسیر صحیح و بیان ارزش‌های اسلامی قرار دادید، بسیار ارزشمند است، هنر کار با شن شما اگرچه در ظاهر ماندگار نیست اما پیامش در ذهن ببیننده ماندگار است.

حجت الاسلام مروی گفت: گاهی یک اثر هنری می‌تواند کار چندین سخنرانی و مطالعه کتاب را بر ذهن مخاطب داشته باشد، بنابراین در کنار تلاش برای پیشرفت هنر خود، در خصوص ارتقا هرچه بیشتر مفاهیم و پیام‌های آن نیز بکوشید.
وی گفت: در عرصه هنر خود چشم به خارج از کشور نداشته باشید که آنها در این عرصه چه کرده‌اند، ما باید خود به گونه‌ای باشیم که آنها بیایند از ما الگو و یاد بگیرند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در دیدار حسین حقیقی، از خوانندگان فعال آثار انقلابی کشورمان گفت: اینکه شما از استعداد خدادادی خود برای سوق جامعه به سوی کمال، بهتر شدن، گسترش خوبی‌ها و ارزش‌ها استفاده می‌کنید، یک توفیق است؛ در حالی که انتخاب دیگری نیز شما داشتید.

وی گفت: باید در همه رفتارها و اعمال خود رضایت خداوند را در نظر بگیریم که او چه می‎پسندد و او چه می‎خواهد.

این جوانان هنرمند و برگزیده کشورمان به دعوت سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام رضا(ع) به مشهد مقدس مشرف شده ‌بودند که پس از زیارت بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031967

وب گردی

وب گردی