توخالی بودن شعارهای حقوق بشری آمریکا با پاره کردن برجام اثبات شد

مسئول سیاسی بسیج اساتید تهران گفت: توخالی بودن شعارهای حقوق بشری آمریکا با پاره کردن برجام اثبات شد.

روح‌الله سلگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جریان فکری که با وجود عهدشکنی‌های آمریکا و تسخیره سفارتخانه آن در ۱۳ آبان ۵۸، باز هم به دنبال تعامل با این کشور است، گفت: طیف‌های فکری سازگار با آمریکا در تاریخ معاصر ایران بوده‌اند که رهبر معظم انقلاب از آن‌ها به عنوان تقی‌زاده‌ها تعبیر کرده‌اند. این طرز تفکر باوری به توانمندی داخلی کشور ندارد و به امید تعامل با غرب، حل مشکلات کشور را پیگیری می‌کند.

وی ضمن تاکید بر دیدار دیروز رهبر انقلاب با دانش آموزان و دانشجویان گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار به پیشنهاد مذاکره ماکرون (رئیس جمهور فرانسه) بین ایران و آمریکا اشاره کردند. این پیشنهاد نشان می‌دهد آنها به دنبال کشاندن دوباره ایران بر سر میز مذاکره هستند تا به دنیا بگویند هیچ کشوری توان ایستادگی در برابر آمریکا را ندارد.

به گفته سلگی، آمریکایی‌ها استقلال طلبی کشورها را قبول نداشته و با هر ملتی با چنین شیوه‌ای مبارزه می‌کنند.

مسئول سیاسی بسیج اساتید تهران با اشاره به افزایش قدرت ایران بعد از دفاع مقدس اظهار کرد: آمریکا در تمامی پروژه‌های منطقه جنوب غرب آسیا شکست خورده و تمام قدرت خود را از دست داده است. به طور مثال انصار الله یمن پالایشگاه کشور عربستان را مورد هدف قرار داده؛ اما آمریکا چنین واقعه‌ای را فقط تماشا کرد.

وی ادامه داد: تمام عوامل منطقه‌ای آمریکا نیز دیگر امیدی به ایالات متحده ندارند. آمریکا امروز پهلوان پنبه‌ای بیش نیست و تجهیزات موجود این کشور در عربستان عملکرد نابسامانی داشته است.

سلگی با در نظر داشتن عقبگرد عده‌ای از کار خود در تسخیر سفارت آمریکا گفت: برخی فکر می‌کنند جامعه ایرانی بر اثر شبیخون فرهنگی نسبت به آمریکا تجدید نظر کرده است؛ اما مردم ایران مغلوب غرب نشده‌اند؛ ولی روشنفکران بنا بر تفکر خود به دنبال عبور از آمریکا هستند.

به گفته مسئول سیاسی بسیج اساتید تهران نظرسنجی مراکز استراتژیک آمریکا نشان می‌دهد نگاه مردم ایران به این کشور همچنان بدبینانه بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است.

وی در پایان گفت: آمریکا بر اساس آموزه‌های دموکراتیک خود توانایی نفی انقلاب ما را ندارد. نسل امروز انقلاب با هر طرز تفکری بدعهدی آمریکا را درک کرده است. ملت ایران نگاهی بدبینانه به آمریکا دارد. پاره کردن برجام منجر به اثبات توخالی بودن شعارهای حقوق بشری ایالات متحده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031973

وب گردی

وب گردی