13 آبان نماد نفی از سلطه و تأکید بر استقلال ملت ایران است

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد 13 آبان نماد استکبارستیزی ملت ایران و از سرمایه‌های جاودان میهن عزیزمان است که حفظ آن در گرو محکوم کردن جنایت‌های استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران ارزش‌های گسترده و ماندگاری را رقم زده است که در میان نسل‌های آتی و همچنین سایر ملت‌های آزاده جهان چنان شور و شعوری آفریده که به آنها قدرت خودباوری و عدالت‌خواهی می‌دهد تا مرعوب هیمنه پوشالی قدرت‌های استکباری نباشند و برای استقرار عدالت و آزادی در دنیا، مبارزه‌ای هدفمند، منطقی و عاقلانه را در پیش گیرند.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: یوم‌الله 13 آبان، نگینی درخشان در تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است که یادآور اتفاقات بزرگ و تاریخ‌سازی است. در چنین روزی معمار بزرگ انقلاب را به خاطر فریاد آزادی‌خواهی و مبارزه با استعمار و استکبار جهانی و استبداد شاهنشاهی تبعید کردند، غافل از اینکه رهبر بزرگ انقلاب 15 سال پس از آن خروش ظلم‌ستیز، کاخ‌های پوشالی استبدادشان را با قدرت ایمان، وحدت و قیام فرزندان برومند خود فرو ریخت. 13 آبان در روزشمار انقلاب اسلامی، نه یک روز که خود به‌تنهایی یک تاریخ و انقلاب دیگر است؛ روزی که با نثار خون‌های پاک شهدای دانش‌آموز و دانشجو جاودان شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در این روز دانشجویان پیرو خط امام (ره)، با الهام از اندیشه‌های استکبارستیز و ضداستعماری امام همیشه زنده، آخرین لانه فساد و جاسوسی شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار را به تسخیر در آوردند. این حماسه چنان شکوهمند و کوبنده بود که امام راحل‌مان، آن را انقلاب دوم و حتی بزرگتر از انقلاب اول یعنی سرنگونی رژیم شاهنشاهی دانستند. اعضای جامعه‌اسلامی دانشگاه تهران در سال «رونق تولید»، ضمن اعلام همبستگی مجدد با آرمان‌ها و اندیشه‌های والای حضرت امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تمامی آحاد همیشه در صحنه و حزب‌الله را به شرکت گسترده در این همایش ملی دعوت می‌کنیم.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در این بیانیه بیان کرد: اعضای این اتحادیه در سالروز تاریخی یوم‌الله 13 آبان اعلام می‌کنیم، 13 آبان نماد استکبارستیزی ملت ایران و از سرمایه‌های جاودان میهن عزیزمان است که حفظ آن در گرو محکوم کردن جنایت‌های استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکاست؛ بنابراین ما دانشجویان ایران اسلامی به تبعیت از مقام عظمای ولایت همچنان در مسیر مبارزه با شیطان بزرگ گام برخواهیم داشت. اقتدار روزافزون ایران اسلامی مرهون وحدت و همدلی مسئولین و دست‌اندرکاران نظام است که در سایه‌سار چتر ولایت فقیه عینیت یافته است؛ بنابراین در این شرایط حساس همچنان در تمامی عرصه‌ها با همبستگی و تبعیت عملی از مقام معظم رهبری حمایت خود را از دستاوردهای انقلاب اسلامی با قدرت و قاطعیت اعلام می‌داریم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما دانشجویان دانشگاه تهران، همچنان حمله دشمنانه رژیم آل سعود به کشور اسلامی و مظلوم یمن و کشتار دانش‌آموزان بی‌‌گناه آن کشور را محکوم کرده و از مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان یونیسف و سایر سازمان‌های بشردوستانه درخواست می‌کنیم نسبت به توقف این حملات، اقدامات لازم را به عمل آورند. ما دانشجویان در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، از مسئولان در خواست می‌کنیم با تدبیر و به‌کارگیری تمام امکانات مادی و معنوی نسبت به ایجاد زمینه تقویت بنیه علمی و مهارتی دانش‌آموزان به منظور توسعه و به ثمر نشستن آرمان‌های نهضت علمی و اقتدار روزافزون ایران اسلامی، اقدام کنید.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: همچنین از مسئولان عزیز خواهشمندیم، به‌دور از وابستگی به جریان غرب‌گرای داخل کشور، همان‌طور که در قضیه برجام، به همه جهانیان نیز این موضوع هویدا شد، که آمریکا و بقیه کشورهای غربی به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند، با تکیه بر نیروی داخلی و جوانان پرشور و باپشتکار که حاضرند جان خود را نیز برای کشور خود فدا کنند، با سرلوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، در جهت انجام اقدامات انقلابی به منظور رونق تولید و انجام دستورات ایشان، نهایت نیرو و وقت خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032008

وب گردی

وب گردی