برگزاری حلقه صالحین به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان در واحد لاهیجان

به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان ، حلقه صالحین با عنوان نظریه مقاومت فعال و بیانیه گام دوم با حضور جمعی از اساتید و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد لاهیجان، حجت الاسلام و المسلمین حمید پور عیسی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاهیان جزء اولین گروه‌هایی بودند که به بیانیه گام دوم انقلاب پرداختند، ادامه داد.: بسیاری از مسائل گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب تدوین گردیده، مربوط به فرهیختگان دانشگاهی است و دانشگاه می‌تواند، بعنوان تبیین کننده آن در جامعه عمل نماید.

وی یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری در سالهای اخیر، به ویژه در سطح بین المللی را مباحث مرتبط با تمدن‌سازی دانست و افزود: مقام معظم رهبری به دنبال معرفی سازه های اصلی تمدن سازی می باشد. متخصصان متعددی تحت هدایت رهبری برای تبیین تمدن اسلامی و ایرانی در حال پژوهش، تحقیق و اقدام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین پور عیسی، یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات فعلی اجتماع را استفاده از جوانان و داشتن تفکر مدیریت جهادی دانست و بیان داشت: بر اساس مفاد بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، باید از جوانان مومن ، انقلابی و کاردان در اداره جامعه استفاده نمود و دانشگاه جایگاه ویژه ای در پرورش چنین نیروهایی دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان، جایگاه عدد چهل را در فرهنگ اسلامی بسیار متمایز اعلام و بیان داشت: عدد چهل در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای دارد و مقام معظم رهبری از آن با ظرافت در بیانیه گام دوم انقلاب استفاده نمودند، ۴۰ سال است که مردم ایران اسلامی برای خدا در برابر استکبار مقاومت می کنند و خداوند بعد از این ۴۰ سال درهای حکمت و پیشرفت را بیش ازگذشته بر روی ملت ایران باز می کند.

وی با بیان اینکه، در این چهار سال دشمن به هر روشی که توانسته به کشور ضربه بزند اقدام نموده، ادامه داد: تمدن اسلامی با نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال شکل‌گیری است و دشمن می‌داند که با زور و تهاجم نظامی نمی تواند جلوی آن را بگیرند و دست به اقدامات جدیدی از قبیل ایجاد داعش با نظریه جنگ مذهب علیه مذهب، ایجاد فتنه با الهام نظریه انقلاب های رنگی نمود، که با هدایت مقام معظم رهبری، تمام توطئه‌های دشمنان خنثی شده است.

عضو هیات علمی گروه پژوهشی گیلان شناسی، نقش رهبر را در هر نظامی بسیار موثر دانست، افزود: عمده دلیل شکست ها و عدم پیشرفت کشورهای اسلامی، فقدان رهبر کارآمد و انقلابی است و یکی از علل داشتن مقاومت فعال و حرکت ملت ایران در جهت پیشرفت ، داشتن رهبری آگاه و توانمند در کشور عزیزمان است.

کد خبر: 1032009

وب گردی

وب گردی