برگزاری نشست‌های دانشجویی با موضوع آسیب‌های اجتماعی در واحد خوراسگان

با توجه به لزوم آشنایی دانشجویان و نسل جوان با آسیب های اجتماعی، سلسله نشست های فرهنگی با موضوع آسیب های اجتماعی ویژه دانشجویان، مجموعا در 4 نوبت با حضور بیش از 3 هزار دانشجو، برای اولین بار در این واحد دانشگاهی برنامه ریزی و برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد خوراسگان، پیام نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: نسل جوان دانشجو به دنبال استقلال، ابراز فردیت و احساس هویت هستند و بی اعتنایی و سرکوب این نیازها از سوی جامعه بعضا منجر به تنش و آسیب اجتماعی می شود.

وی افزود: سرعت تغییر و تحولات در جامعه امروز بسیار سریع تر از گذشته است بنابراین نمی توان صرفا با تمرکز بر گفتگو و منطبق بر روش های سنتی با نسل جوان برخورد داشت از این رو تصمیم گرفته شد با برگزاری سلسله نشست هایی با محوریت مسائل اجتماعی و دینی، سعی در آموزش نسل جوان و به ویژه دانشجویان جدید الورود داشته باشیم.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه قوه عاقله جامعه است خاطر نشان کرد: دانشگاه نماد فرهیختگی یک جامعه است و مردم از دانشگاه انتظار دارند تا علاوه بر پرورش علمی، در پرورش اخلاقی دانشجویان نیز سهیم باشد از این رو بر ما واجب است تا با پرورش نسلی عالم و متعهد، مدیران و کارگزاران آینده ایران اسلامی را تحویل جامعه دهیم.

نجفی اظهار کرد: شکاف نسل ها مربوط به یک دوره یا یک جامعه نیست و در بین همه گروههای سنی وجود داشته اما آنچه این مبحث را در عصر حاضر نمایان تر ساخته، سرعت این تفاوت ها بگونه ای است که بین ارزشهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جوانان و والدین آنها تفاوت و تمایز وجود دارد و این مساله باعث می شود بعضا شاهد تنش ها و تعارضات در خانواده ها و رجوع دانشجو به گروه های همسال شویم.

وی افزود: وظیفه دانشگاه است تا دانشجویان را با هنجارها و قواعد جامعه، آشنا و از نزدیک شدن آنان به زمینه های انحراف و آسیب ها، جلوگیری کند چون دانشجو در این بازه سنی، مستقل تر عمل می کند و از محیط خانواده فاصله بیشتری دارد از این رو دانشگاه موظف است دانشجو را در این استقلال، تا حصول نتیجه و ورود به یک زندگی جدید و همچنین بازار کار، حمایت کند.

نجفی تصریح کرد: در مرحله اول و همزمان با جلسات توجیهی از سخنرانی های اساتید روانشناسی و کارشناسان مذهبی مدد گرفتیم و بازخورد خوبی دریافت شد از این رو تصمیم بر آن شد تا سلسله جلسات تخصصی را در این حوزه به ویژه برای دانشجویان ورودی جدید، برگزار شود و آنها را هر چه بیشتر با آسیب های اجتماعی آشنا کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1032011

وب گردی

وب گردی