خروج مددجویان از سامان‌سراها فقط  با حکم قضائی

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه گرمخانه‌ها به بخش مددسرا و سامان‌سرا تقسیم‌می‌شوند،‌ گفت: خروج مددجویان در سامان‌سراها فقط با حکم قضائی امکان پذیر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا جوادی یگانه معاون شهردار تهران در مورد اینکه برخی از گزارشات حکایت از بدرفتاری با زنان در برخی از گرمخانه‌های پایتخت دارد گفت: گزارش دقیقی اگر در این زمینه به من ارسال شود، حتماً آن را پیگیری خواهم کرد. خودم هم مدتی پیش از سامان‌سرای لویزان بازدید کردم و مشکلاتی از این قشر از جامعه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی افزود: گرمخانه یک اصطلاح عمومی است و به لحاظ تفکیک تخصصی به دو بخش مددسرا و سامان‌سرا تقسیم می‌شود که سامان‌سراها شبانه‌روزی بوده ولی مددسراها تنها شب‌ها فعالند و روزها باید مددجویان از آن خارج شوند.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم برخی از مددسراها را شبانه‌روزی کنیم گفت: یکی از نارضایتی‌هایی که زنان در مددسراها دارند این است که وقتی در مددسرا پذیرش می‌شوند خانواده‌های آنها دیگر راضی نیستند که به خانه برگردند چرا که گمان می‌کنند مددجویان صاحب جا و مکان شده و دیگر نیازی به پناه آنها نیست.

وی گفت: در سامانسرا افرادی که پذیرش می‌شوند تنها با حکم قضایی می‌توانند خارج شوند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1032061

وب گردی

وب گردی