جهان بدون آمریکا، جهان بهتری است/ استادان کشور باید در شناساندن جنایات آمریکا به مردم بیشتر تلاش کنند

معاون فرهنگی دانشگاه شاهد گفت: جهان بدون آمریکا، جهان بهتری است و خدا را شکر امروز قدرت آمریکا رو به افول است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان‌بین در مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان و رونمایی از مسابقه طرح‌نگاره‌های درسی از کتب فروپاشی آمریکا و اسناد لانه جاسوسی که عصر امروز دوشنبه 13 آبان‌ماه 98 در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با عقبه آیات قرانی، واژه‌سازی کرده و نظام عمیق معنایی ایجاد کردند.

وی افزود: امام (ره) واژه استکبار و شیطان بزرگ را به آمریکا نسبت داده و وارد ادبیات سیاسی جهان کردند.

معاون فرهنگی دانشگاه شاهد بیان کرد: استکبار از ریشه کبر یعنی خودبرتربینی و خودبزرگ‌بینی گرفته شده است. استکبار یعنی کشوری از سایر کشورها طلب می‌کند قدرت آن را به رسمیت بشناسد و ملت‌ها و کشورها را مورد چپاول قرار دهد تا منافع خود را حفط کند.

وی ادامه داد: استکبار از دو بخش ایجاد شده؛ اول خود را بزرگ ببیند و دوم دیگران را تحقیر کند. استکبار رعیت می‌خواهد؛ نه همکار یا دوست.

جهان‌بین بیان کرد: رسانه‌ها نیز در پرورش استکبار بسیار اثرگذار هستند و موصوعاتی را القا می‌کنند که واقعیت ندارند و ساخته شده رسانه‌های در خدمت استکبار هستند.

این استاد دانشگاه شاهد گفت: جهان بدون آمریکا، جهان بهتری است و خدا را شکر امروز قدرت آمریکا رو به افول است.

وی افزود: لانه جاسوسی دو بار تسخیر شد؛ اول ۲۵ بهمن سال ۵۷ که امام خمینی (ره) فرمودند دنبال تنش نیستند و سفارت آزاد شد و ۱۳ ابان ۵۸ که امام (ره) از حرکت دانشحویان در تسخیر سفارت حمایت کردند؛ زیرا آمریکا به جای به رسمیت شناختن، شروع به توطئه علیه ایران کرده و شاه شیطان‌صفت را پناه دادند.

جهان‌بین خاطرنشان کرد: افراد انگشت‌شماری در کشور هستند که می‌گویند تسخیر لانه حاسوسی، آغاز تنش بین ایران و آمریکاست؛ این حرف نشان دهنده آن است که نهادهای متولی فرهنگ،ْ کار خود را به درستی انجام نداده‌اند.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در زمان پیروزی انقلاب گفتند که حاضرند شاه را در دادگاهی با حضور نمایندگان بین‌المللی محاکمه کنند که حکایت از حقانیت جمهوری اسلامی ایران دارد.

این استاد دانشگاه گفت: بسیج اساتید امروز در اقدامی انقلابی قصد دارد کتاب‌هایی با موضوعات ؛آمریکا و اسناد لانه جاسوسی را به جامعه نخبگانی و سایر اقشار معرفی کنند.

وی در پایان گفت: این تفکر که پیشرفت کشورها به رابطه با آمریکا گره خورده؛ اشتباه است. استادان کشور باید در شناساندن جنایات آمریکا به مردم بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032092

وب گردی

وب گردی