نباید از دولتمردان انتظار توجه به توان داخلی داشت

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: شعار دولت همواره تعامل با غرب بوده است، به همین دلیل نباید انتظار توجه به توان داخلی را از دولتمردان داشته باشیم.

رضا قلعه‌نویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره معطل نگه داشته شدن کشور به همکاری با غرب اظهار کرد: شعار دولت همواره تعامل با غرب بوده است، به همین دلیل نباید انتظار توجه به توان داخلی را از دولتمردان داشته باشیم. برجام سال 97 از بین رفت؛ اما متاسفانه تمام نگاه دولت به اروپا معطوف شد و هزینه این اقدام به دوش مردم افتاد.

به گفته قلعه‌نویی، تعاملات گسترده‌ای بین اروپا و آمریکا برقرار است. به همین دلیل جدا شدن اروپا از آمریکا امری سخت و غیر قابل اتفاق است. اروپا اگر مسیر متفاوتی از تعاملات آمریکا اتخاذ کند، حتما هزینه‌هایی برای آن خواهد داشت.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به قدرتمند بودن برخی کشورها در جهان اظهار کرد: کشورهای دیگر با قدرت‌هایی مواجه هستند که راهی جز همراهی آن‌ها ندارند. دولت روحانی عملکرد ضعیفی در قبال مواجه با قدرت‌های دنیا داشته و تمام سیاست‌های خود را بر اساس نگاه به غرب تنظیم کرده است.

قلعه نویی افزود: تعامل و همکاری راهبردی با شرق و به خصوص روسیه و چین جزو اقدامات خوب دولت بود که ای کاش کمی زودتر شروع می‌شد. دولت تعاملات خوبی را با کشورهایی مثل چین و روسیه در حوزه‌های اقتصادی و نفت آغاز کرده است.

وی درباره گام‌های برجامی دولت که در برابر بدعهدی‌های اروپا صورت گرفته، اظهار کرد: این اقدامات قطعاً موثر خواهد بود؛ ولی کشوری مانند آمریکا در مذاکره با دولت‌های دیگر روی به بدعهدی و تحریم می‌آورد که برای ایران نیز اتفاق افتاد. اما دولت بسیار عقلانی و درست گام‌های برجامی را در برابر بدعهدی‌های طرف مقابل برداشت. ان‌شاءالله گام چهارم گام آخر ایران در برجام خواهد بود.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره کارآمدی دولت گفت: برخی از وزرا کارنامه خوبی دارند که رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود به آن اشاره کرده‌اند؛ اما برخی از دولتمردان مثل زنگنه (وزیر نفت) از کارنامه قابل قبولی برخوردار نیستند، از همین رو مدیریت دولت در کارآمدی کارنامه خود ضعیف بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032112

وب گردی

وب گردی