عصر مرگ گزارش نویسی فرا نرسیده/ نیازمند به روزرسانی تکنیک‌ها هستیم

کلاس آموزش گزارش نویسی دوره ترنج، با تدریس میثاق بدیعی استاد روزنامه نگاری و دبیر اجتماعی خبرگزاری مهر در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، میثاق بدیعی دبیر اجتماعی خبرگزاری مهر در کلاس های دوره خبرنگاری ترنج با اشاره به ساختار جدید خبرنویسی در خبرگزاری های بین المللی گفت: خبرگزاری های بین المللی دیگر مانند گذشته گزارش های طولانی منتشر نمی‌کنند بلکه با تقسیم گزارش و در هر گزارش با ارجاع به گزارش قبلی مرتبط با موضوع خواننده را به خواندن گزارش مشتاق می کنند.
بدیعی اذعان کرد: یکی از فواید دوره تربیت خبرنگاری ترنج باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، بیان و مرور تکنیک های نانوشته ای است که در بسیاری از کتاب ها دیده نمی شود.


دبیر خبرگزاری مهر با تشریح ویژگی های گزارش نویس حرفه ای اظهار کرد: برای نوشتن یک گزارش خوب و مطلوب خبرنگار می بایست منابع، کتاب ها و گزارش های خبری زیادی را مطالعه کند.
این استاد روزنامه نگاری با بیان اینکه چهار نوع گزارش تحلیلی-تحقیقی، میدانی، نقادانه، توصیفی وجود دارد، گفت: برای گزارش نویسی ابتدا باید نوع گزارش و سپس سوالات کلیدی طرح شود تا گزارش سمت و سویی درست بگیرد.
در پایان هم شرکت کنندگان با یک گزارش توصیفی از یک موضوع واحد و رفع ایرادات و ابهام ها توسط دبیر اجتماعی خبرگزاری مهر این کارگاه را به اتمام رساندند.


لازم به ذکر است دوره تربیت خبرنگاری "ترنج" در هشت هفته با آموزش کارگاهی مهارت‌های خبرنویسی، گزارش‌نویسی، مصاحبه، رسانه آنلاین، سوژه‌یابی و اصول نگارش در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران در حال برگزاری است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1032117

وب گردی

وب گردی