حل مشکل قطعی آب ۸ روستای سیل‌زده مازندران

مدیرعامل شرکت آبفار استان مازندران گفت: بر اثر وقوع سیل و قطعی آب شرب ۹ روستا در شهرستان گلوگاه، تیم عملیاتی آب و فاضلاب روستایی استان با حضور در محل، مشکل قطعی آب ۸ روستای سیل‌زده گلوگاه در مازندران را برطرف کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مجید عبدالهی با بیان اینکه پس از بارش‌های رگباری شدید، جاری شدن سیل و قطعی آب روستا‌ها به‌ویژه در شرق استان، تاسیسات آبرسانی ۹ روستا با ۴۵۰۰ خانوار شامل مهدیرجه، ولمازو، لمراسک، ریحان‌آباد، تیرتاش، خورشیدکلا، وزوار، اوراد و رمدان آسیب دید، گفت: تاسیسات آبرسانی این روستا‌ها از مدار خارج و آب آشامیدنی اهالی این روستا‌ها قطع شد که با تلاش نیرو‌های عملیاتی، اکنون شبکه آب شرب 8 روستا وصل شده و تنها روستای خورشیدکلا به‌دلیل کدورت بالای چشمه درحال حاضر قابل استفاده نبوده و با استفاده از تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

وی افزود: نیرو‌های امدادی و اکیپ سیار در همان ساعات اولیه وقوع سیل با حضور در مناطق سیل‌زده به امداد‌رسانی مشغول شدند و توانستند آب شرب روستا‌ها را وصل کنند.

عبدالهی خسارت اولیه سیل در ۹ روستای شهرستان گلوگاه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: بر اثر سیلاب، بیش از ۱۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، هشت دهنه چشمه و یک واحد ایستگاه پمپاژ تخریب و از مدار خارج شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با تاکید بر کیفیت آب آشامیدنی به عنوان خط قرمز این شرکت به ویژه در شرایط بحرانی تصریح کرد: پایش کیفیت آب آشامیدنی در این روستا‌ها در حال انجام است و تمام تلاش ما در اختیار قرار دادن آب سالم و بهداشتی به مشترکان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032143

وب گردی

وب گردی